کد مطلب: ۴۷۱۶۰۷

قالیباف اصل:

قیمت دارا دوم تغییر می‌کند

قیمت دارا دوم تغییر می‌کند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه امروز در این جلسه تصمیمات خوبی در خصوص نحوه حمایت از بورس گرفته شد، گفت: در جلسه شورای عالی بورس سرقیمت صندوق دارا دوم بحث شد که با توجه به نظر اکثریت قرار شد که قیمت این صندوق تغییر کند، اما این موضوع باید در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه جلسه شورای عالی بورس اظهار کرد: این جلسه در اصل به علت اتفاقاتی که در چند هفته اخیر در بورس رخ داد و سبب اُفت شاخص شده است، برگزار شد. در این جلسه تصمیمات مهمی گرفتیم و اعضای شورای عالی بورس نیز به دغدغه های سرمایه گذاران در بازار سرمایه اشاره کردند.

او افزود: یکی از موضوعات مهمی که در جلسه بحث شد در خصوص عرضه ETF پالایشی‌ها بود که هم اکنون درخواست ثبت آن برای سازمان بورس ارسال شده و مجوز عرضه آن را صادر کرده‌ایم، حال نوبت سازمان خصوصی سازی است کارهای ثبتش را انجام دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در ادامه جلسه سرقیمت این صندوق بحث شد که با توجه به نظر اکثریت قرار شد که قیمت این صندوق تغییر کند، اما این موضوع باید در هیات دولت نیز مورد بررسی قرار گیرد.

قالیباف با اشاره به اینکه در خصوص‌ای تی اف دوم دولت، مجوز‌ها از طریق سازمان بورس داده شده است و به موقع انجام خواهد شد، گفت:عرضه این صندوق عمومی است از طریق درگاه‌های بانکی و بورس انجام می‌شود.

او بیان کرد:ای تی اف سوم هم در برنامه است، ولی تا از طرف خصوصی سازی درخواست نشود ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، اما این موضوع هم در دست پیگیری است.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه تعیین قیمت در خصوص صندوق دوم مهم است که توسط هیات دولت در حال بررسی است، افزود: در سبد‌ای تی اف دوم پالایشی‌ها هستند.

او ادامه داد: سقف پذیره نویسی را برای هر نفر به پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که آیا افراد می‌توانند با کد ملی خود سهام این صندوق را خریداری کنند یا باید کد بورسی بگیرند، گفت: افراد می‌توانند با کد ملی خود نیز سهام بگیرند.

قالیباف اصل در پاسخ به این سوال در این روز‌های اخیر بازار شاهد نوسان زیادی بوده، آیا در این جلسه در خصوص نحوه حمایت از بازار نیز بحث شد یا خیر؟ تصریح کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر یکی از بحث‌هایی که در بازار مطرح است در خصوص فروش سهام عدالت است، امروز در این جلسه تصمیمات خوبی در خصوص نحوه حمایت از بورس گرفته شد و راهکار‌های مهمی نیز در این راستا مطرح شد.

او گفت: قرار شد سقف کارگزاری‌ها برای فروش سهام عدالت افزایش پیدا کند، هم اکنون سهام عدالت جز سهام‌های مهم بازار سرمایه به حساب می‌آید به علت آنکه ۳۶ شرکتی که در پرتفوی سهام عدالت است، ارزش بسیار بالایی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آریا ماد

    با توجه به تغییر قیمت دارا دوم و کاهشی شدن آن و اصلاح بازار از روزدوشنبه بازار صعودی میشه .
    کاسب واقعی مالشو تو ضرر نمیفروشه .
    یک روز حقیقی ها تحمل کنید نفروشید تیشه به ریشه خودتون نزنید.
    صعودی +
    نزولی _

  • ناشناس

    درکل رئیس سازمان بورس با افزایش سقف فروش کارگزاری ها سیگنال یه ریزش دیگه رو صادر کرد ظاهرا قصد ونیت بر باد دادن سرمایه و اعتماد مردم را در دستور کار قرار دادن یا اینکه واقعا این کار در تخصصشون نیست

  • محمد

    اول فروش سهام اولي تسويه كنه بعد..دوم پيگر بانك ملت باشي ما ديگه خسته شديم

  • حسین

    رییس بورس رو باید عوض کنن

  • مرتضی

    پس بهتره ارزونتر قیمت ها برگرده به همون ۲ هفته‌ قبل

  • شفیع

    انگار به مردم خیرات میکنن روزی هزار بار این مطلب یادآوری میکنن مطمن باشید مردم ازاین دارا دوم هم خیری نمیبنن

  • دكتر كمال

    دولت فقط بايد حامى بدون چون وچرا سهام دولتى ازقبيل پالايشى ها وسهام خودرويى ايران خودرو سايپا باشد .هرگونه غير شفاف عمل كردن دولت باعث سلب اطمينان سهامداران و بى اعتبار شدن دولت خواهد بود

  • ناشناس

    من موندم باتوجه به وضعیت فاجعه باری که دارا یکم داره دولت چطور میتونه دارا دوم رو بفروشه واصولا کدوم احمقی با علم به اینکه بعد قابل معامله شدن دارادوم قراره چهل درصد زیر قیمت باشه مثل دارا یکم اون وقت بیاد دارا دوم بخره؟عقل حکم میکنه ادم سهمهای تو صندوق رو بخره تا خود دارا دوم رو.

    • امین

      حاجی اونی که پذیره نویسی گرفته الانشم 80درصد تو سوده همچنان. شوما رو سقف قیمتی خریدی فکر میکردی پول مفت نذری میدن ملت چکار کنن.

    • ناشناس

      دارا یکم با قیمت فعلی 80 درصد سود هست
      کمی اطلاعات کسب کن

    • ناشناس

      دوستی که میگی سود دارا هشتاد درصد است اگر هنگام پذیره نویسی دارا بجاش سهم زیرمجموعش مثلا وتجارت میخریدی که بدون تخفیف بود چقدر سود میکردید

  • ناشناس

    کسی قراره بخره؟؟

  • ناشناس

    این بازار بالا میره…هرکه فروخت سودی زیادی نکرد…صبوری همیشه نتیجه مبدهد…