کد مطلب: ۸۰۷۳۵۵

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / دلار عقب‌نشینی کرد

قیمت دلار امروز 17 اردیبهشت 1402 / دلار عقب‌نشینی کرد

قیمت دلار امروز را نیز در روند کاهشی آغاز به کار کرد. در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد کاهشی است مرکز مبادله همچنان بر درج قیمت‌های هفته گذشته اصرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت دلار امروز در روند کاهشی باز شد. این اسکناس آمریکایی در پایان معاملات دیروز ۹۴۷ تومان ارزان شد و به کانال ۵۲ هزار تومانی ورود کرد. در لحظه نگارش این گزارش دلار ۵۴۴ تومان ارزانتر از آخرین معامله شب گذشته معامله می‌شود. فعلا این اسکناس با قیمت ۵۲ هزار و ۷۶۰ تومان در بازار آزاد مبادله می‌شود.

قیمت انواع ارز 17 اردیبهشت 1402

دیروز معامله‌گران می‌گفتند علت کاهش قیمت دلار ، فشار سیاست‌گذار به پتروشیمی‌ها برای بالابردن عرضه دلار نیمایی است و بانک مرکزی با این شیوه قیمت دلار را در دو هفته گذشته مهار کرده است. شیوه‌ای که به اعتقاد فعالان این حوزه قابل استمرار نیست و برای مهار کوتاه‌مدت قیمت دلار جواب می‌دهد.

مهمترین خبر دیروز صدور رای دادگاه ولی‌الله سیف و احمد عراقچی، مدیران پیشین بانک مرکزی، در خصوص مدیریت بازار ارز در سال ۹۶ بود. در حکم سیف، عراقچی و سالار آقاخانی مباشر وقت بانک مرکزی در بازار ارز، گفته شده متهمان، عنصر معنوی یعنی «قصد مجرمانه» برای اخلال در بازار ارز نداشته‌اند و هدف آنها «مدیریت بازار ارز» بوده است.

به نظر می‌رسد خط و نشان‌های فرزین در هفته گذشته برای فعالان اقتصادی برای در امان ماندن از عاقبت روسای پیشین است. فعلا سیاست‌گذار در تلاش است تا قیمت دلار در بازار ارز را مدیریت کند و مانع افزایش قیمت شود.

قیمت نرخ‌های مختلف

امروز قیمت دلار و درهم با وجود کاهش قیمت همانند روزهای گذشته تغییری نداشته است. عدم تمایل به تغییر قیمت این دو ارز در سایت مرکز مبادله ارز و طلا در روزهای کاهشی قیمت در بازار آزاد به الگویی برای این مرکز تبدیل شده است. به نظر می‌رسد سیاستگذار قصد دارد به هدف خود که نزدیک کردن قیمت در این دو بازار است دست یابد.

از روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت تا به امروز قیمت دلار در مرکز مبادله دلار و طلا تغییری نداشته است. این اسکناس با رقم ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان و دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان در سایت بازار متشکل درج شده است.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

امروز اسکناس یورو در بازار آزاد با کاهش ۳۸۱ تومانی با قیمت ۵۸ هزار و ۵۶۱ تومان معامله می‌شود.

در روز جاری در سایت بازار متشکل، قیمت اسکناس یورو یک پله صعود داشت. این اسکناس به کانال ۴۷ هزار تومانی ورود کرد و ۷۴۲ تومان افزایش قیمت داشت. امروز یوروی حواله نیز با وجود کاهش ۹۵ تومانی دیروز به کانال ۴۳ هزار تومانی ورود کرد. حواله یورو با افزایش ۶۷۵ تومانی با قیمت ۴۳ هزار و ۷۵ تومان عرضه می‌شود.

امروز قیمت درهم در بازار آزاد کاهش ۲۵۰ تومانی با قیمت ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد.

امروز نیز مانند پنجشنبه قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان مبادله می‌شود. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان عرضه می‌شود. همچنین قیمت دلار درهم ۵۳ هزار و ۷۶۵ تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.