کد مطلب: ۷۶۳۸۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۳ اسفند ۱۴۰۱ / رشد اسکناس آمریکایی متوقف شد؟

قیمت دلار امروز 3 اسفند 1401 / رشد اسکناس آمریکایی متوقف شد؟

قیمت دلار که روز گذشته تحت تاثیر تاسیس مرکز مبادله ارز و طلا در قیمت قبلی در جا زده بود امروز دوباره به مسیر افزایشی بازگشته و حالا وارد کانال بالاتر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز مبادلات ارز و طلا روز گذشته بازگشایی شد. اما این مرکز هنوز سایتی برای اعلام قیمت انواع ارز ندارد و سایت بازار متشکل ارزی تنها نرخ دو اسکناس را منتشر کرده است. بر این اساس قیمت دلار اسکناس 41 هزار 549 تومان و دلار حواله نیز 36 هزار و 130 تومان ثبت شده است.

دلار بازار آزاد نیز امروز مجددا در مسیر افزایشی قرار گرفته و حالا وارد کانال بالاتر شده است. این در حالی است که قیمت دلار صرافی ملی و یورو امروز به‌روزرسانی نشده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت‌ دلار در بازارهای همسایه امروز نوساناتی افزایشی را تجربه می‌کند. قیمت دلار هرات اکنون 50 هزار و 300 تومان ثبت شده و قیمت آن در معاملات پشت خطی نیز در همین کانال قرار دارد.

قیمت دلار در بازار سلیمانیه و در آخرین معامله نقدی ثبت شده نیز در این بازار روی رقم 50 هزار و 190 تومان بوده است.

قیمت درهم نیز اکنون 14 هزار 300 تومان اعلام شده که متناسب با آن قیمت دلار درهم 52 هزار و 481 تومان برآورد می‌شود. با توجه به قیمت دلار درهم می‌توان گفت قیمت ذاتی دلار اکنون دو کانال بالاتر از کانال فعلی قرار دارد.

بانک مرکزی با تاسیس مرکز مبادله ارزی در روز گذشته با پیروی از الگوی روسی سعی در کنترل بازار ارز دارد. این در حالی است کارشناسان معتقدند با وجود نرخ تورم بالای 50 درصد در جامعه، کسری بودجه نگران‌کننده دولت و همچنین تنگناهای سیاسی کنترل قیمت ارز از این طریق تا حد زیادی محتمل به نظر نمی‌رسد.

حذف کامل ارز دولتی

نکته مهم در خصوص راه‌اندازی مرکز مبادلات ارز و طلا این است که دیگر ارزی با کارت ملی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و صرافی‌ها می‌توانند از منابع داخلی خود در همان فصل از مردم ارز بخرند و بفروشند.

این اقدام رانت عرضه شده از این طریق را از بین می‌برد و از سرایزی سرمایه‌ها به این بازار جلوگیری می‌کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • من

    زمان روحانی اصولگرایان مانع پیشرفت کشور شدند .والان هم اصلاح طلبان .چه جنگ زرگری شده که راه انداختن .کاش یاد می‌گرفتیم که هرکسی کاری انجام میده به اسم تمام مردم ایران ثبت بشه . وامت واحده ای ایجاد کنیم که تمامی هدفهای شخصی جایش را برای هدفهای مردمی عوض کنه. یعنی هرکجا منافع ملی ایجاد میکنه وارد بشیم حتی اگه این منافع در یک کشور ثالث مثل آمریکا باشه.

  • احمد

    دیگه هیچ کاری نمیشه کردوبازارازدست دولت خارج شده تمام،این قیمتهاروبه بالاست و ممکنه حتی خیلی قیمتهای بالاتری روهم ببینه ودقیقاقیمت دلاربه عرضه وتفاضامربوط هست ومثل خودروتازمانی که عرضه بالاترازتقاضانرودفقط صعودهست خودروهم زمانی ثابت ویانزول می‌کنه که تحویل ازنمایندگی به روزباشه.یادمه چندماه پیش میگفتن پراید دویست میلیونی مردم عادت میکنندهمون موقع گفتم بااین فرمون پیش بریم پرایدسیصدمیلیونی هم عادت میشه دویست میلیونی که بماند.دراین پنج سال پول یک هایلوکس صفرجاشوعوض کرده بایک پیکان وانت مدل نودوسه ویایک پرایدوانت که قیمتش ازیک تویوتا هایلوکس صفرمدل 2020بیشترشده

  • فاطمه

    از مردم خجالت بکشین از جوانه ها از پدر مادر ها از سفره های خالی کجاست اون انسانیتتون یک لحظ خودتونو بزارین جای کارگر ها که تا آخر برج تو روی زنو بچه شو خجالت میکشن بیاین یه دفع نفص مردمو بگیرین اخرشم به همونجا حتم میشه

  • ناشناس

    عرضه کنترل دلار را ندارید صحنه را ترک کنید

  • ناشناس

    همش به خاطر همین بر جام هست و سیاست های لحبازانه دو طرف تاوان این اشتباهات را مردم دارن میدن ،والا اگر مردم استقبال از تورم نکن این وضعیت را نداریم نخرید اجناس را تا کند بزنه پوسیده بشه مجبور بشن بریزند دور

  • ناشناس

    واقعا خیلی زشته که دولت همش میگه تو فلان کار موفق شدیم انرزی هسته ای اینجور فلان اختراع اینطور اما یکی نیست که این وضعیت بد جامعه رو سرو سامانی بده همه جوان هامون گذاشتن رفتن اونوقت میگن جامعه رو به فرزند آوری سوق بدیم با کدوم آینده با دولتی که قیمت‌ها رو نمیتونه کنترل کنه شب میخوابی صبح پا میشی میبینی قیمت‌ها تغییر کرده یا نه میری خرید میبینی فروشنده اول تماس میگیره میگه فلانی دلار چند بعد بهت قیمت میده خدا ازشون نگذره

  • طاها

    قیمتش شده ۵۰ هزارتومن بعد ۲هزارتومان اومده پائین میگن ارزون شده ،مسخره بازیا چیه

  • علی

    خیلی آرزوهابه دلمون مانده حتی ازدواج….
    تورم وگرانی چه اوج گرفته فعلا

  • ناشناس

    الان دولت رئیسی میگه هر مشکلی که هست مال دولت قبله ولی با این جراحی اقتصادیش خواست ابروشو درست کنه زد چششم کور کرد

  • ناشناس

    مردم را به چه کارای سرگرم کردند،