خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۰۰۴۷

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز / نزدیکی اسکناس آمریکایی به منطقه مقاومت

قیمت دلار امروز / نزدیکی اسکناس آمریکایی به منطقه مقاومت

امروز قیمت دلار با افزایش قیمت باز شد. این روند صعودی، اسکناس آمریکایی را به نقطه مقاومت ۵۲ هزار تومانی بسیار نزدیک کرده است. بازارهای همسایه نیز آلارم افزایش قیمت به بازار ارز تهران می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت دلار با افزایش همراه شد و با محدوده مقاومت ۵۲ هزار تومانی کمتر از ۱۰۰ تومان فاصله دارد. روز گذشته اسکناس آمریکایی با روند کاهشی آغاز به کار کرد اما در آخرین معامله دیروز با افزایش محدودی به کار خود پایان داد.

قیمت انواع ارز 30 فروردین 1402

قیمت دلار ، در آخرین روزهای فروردین، در دو پله ابتدایی کانال ۵۰ هزار تومانی نوسان داشت. بعد از تعطیلات نوروز این محدوده قیمتی از کف کانال ۵۰ هزار تومانی و سقف ۵۲ هزار تومانی خارج نشد.

تحلیلگران بازار ارز معتقدند در صورتی که اخبار مساعد سیاسی روانه بازار شود کانال ۵۰ هزار تومانی برای دلار از دست می‌رود. در نقطه مقابل تورم است که می‌تواند اواسط اردیبهشت‌ماه محدوده ۵۲ هزار تومانی را در هم بشکند.

امروز بازارهای همسایه نیز به دلار تهران آلارم افزایش قیمت دادند. همچنین درهم امارات با قیمت ۱۴ هزار و ۳۳۰ تومان در بازار در حال معامله است. در روزهای گذشته برخی بازیگران بازار ارز معتقد بودند در صورتی که قیمت حواله درهم محدوده ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بالاتر رود، امید افزایش مبادلات در بازار آزاد برای افزایشی‌های بازار پررنگ‌تر می‌شود.

در لحظه نگارش این گزارش حواله درهم از محدوده مورد انتظار معامله‌گران بازار ارز عبور کرده و قیمت دلار با پله دوم کانال ۵۰ تومانی فاصله اندکی دارد.

از سوی دیگر برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند به شکل سنتی بعد از پایان ماه رمضان، تقاضا در بازارهای مالی با روند افزایشی همراه می‌شود. بر اساس نمودار تکنیکیِ دلار تهران، این اسکناس در مثلثی گرفتار شده و وقت زیادی برای خروج از این منطقه ندارد.

حال باید دید زور تورم سال جدید بیشتر است یا نهاد پولی کشور حربه جدیدی برای مهار قیمت در بازار ارز دارد؟

قیمت دلار در نرخ های مختلف

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله صبح امروز، چهارشنبه ۳۰ فروردین با رقم ۴۲ هزار و ۲۸۷ تومان کشف قیمت شد و ۱۲۰ تومان نسبت به روز سه‌شنبه افزایش داشت. قیمت دلار حواله نیز امروز ۱۲۷ تومان گران شد و با قیمت ۳۸ هزار و ۴۴۳ تومان کشف قیمت شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است. اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

همراهی بازارهای همسایه با دلار تهران

در نخستین ساعات روز جاری سیگنال بازارهای همسایه به دلار تهران افزایشی بود. در لحظه تنظیم این گزارش دلار هرات، با قیمت ۵۱ هزار و ۵۵۰ تومان در حال معامله است. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۱ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت ارزهای موثر

امروز ۳۰ فروردین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا ۳۱۱ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۴۶ هزار و ۳۳۵ تومان و یوروی حواله نیز با قیمت ۴۲ هزار و ۱۲۳ تومان اعلام شدند. روز گذشته یوروی حواله در مرکز مبادله یک پله کاهش قیمت داشت و امروز دوباره قیمت به کانال ۴۲ هزار تومانی برگشت. همچنین قیمت یورو در بازار آزاد بدون تغییر و با رقم ۵۶ هزار و ۵۲۵ تومان در حال معامله است.

امروز قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۴ هزار و ۳۳۰ تومان مبادله می‌شود. همچنین قیمت حواله درهم در سایت بازار متشکل معاملات ارز ۱۰ هزار ۴۶۷ تومان درج شد و افزایش محدودی داشت. قیمت اسکناس درهم نیز در این مرکز ۱۱ هزار و ۵۱۴ تومان اعلام شد. قیمت دلار درهم نیز ۵۲ هزار و ۵۹۱ تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.