کد مطلب: ۸۱۴۸۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرنوشت مبهم قیمت دلار آزاد/ دلار امروز می‌ریزد؟

سرنوشت مبهم قیمت دلار آزاد/ دلار امروز می‌ریزد؟

قیمت دلار امروز 7 خرداد 1402 به 51 هزار و 600 تومان تومان رسید و نسبت به روز گذشته تنها 400 تومان ارزان‌تر شد. آیا سفر سلطان عمان می‌تواند دلار را وارد کانال پایین‌تر کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز را کاهشی شروع کرد تا اولین واکنش خود به سفر سلطان عمان به تهران را نشان دهد. البته در سال جاری دلار قیمت‌های پایین‌تر از این را هم تجربه کرده بود و تا 50 هزار و 400 تومان هم کاهش قیمت داشت. اما باید دید آیا امروز دلار می‌تواند رکورد قبل را بزند یا نه.

قیمت دلار امروز 7 خرداد 1402

اما سفر سلطان عمان به بازار تنها خبر مهم برای بازار ارز نیست. درگیری ایران و طالبان در مرزهای شرقی، ماجرای دیگری است که می‌تواند قیمت دلار در خیابان فردوسی را تحت تاثیر قرار دهد.

هفته گذشته که مساله حقابه هیرمند میان ایران و طالبان مطرح شد، دلار اندکی فاز افزایشی به خود گرفت. با توجه به درگیری‌های دیروز انتظار می‌رفت دلار اندکی گران شود و نتیجه کاهشی سفر سلطان عمان را خنثی کند.

در نیمه‌های روز این درگیری‌ها بر بازار تاثیر گذاشت و دلار کانال 52 هزار تومان را پس گرفت اما امروز هفتم خرداد ماه دلار کمی کاهشی شد و تا 51 هزار و 600 تومان پایین آمد.

گزارش‌ها از بازار ارز نشان می‌دهد روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد و گویا بازار به سفر سلطان عمان واکنش مثبت نشان داده است. اما باید دید تا ساعات پایانی امروز دلار به چه قیمتی می‌رسد تا بتوان درباره این تاثیر و جدی بودن این سفر اظهارنظر کرد.

برخی معتقدند که این سفر ممکن است قیمت دلار را کاهشی کند اما ادامه‌دار بودن این کاهش بستگی به جلسه شورای حکام در نیمه خرداد دارد. چون 15 تا 19 خرداد ماه قرار است جلسه شورای حکام برگزار شود و این جلسه و خروجی آن می‌تواند برای ایران تعیین‌کننده باشد.

کانال بعدی قیمت دلار کجاست؟

سد قیمت دلار در محدوده فعلی 51 هزار و 800 تومان بود که بازار فعلا این محدوده را از دست داده و دو قدم پایین‌تر آمده است. محدوده بعدی رقم 51 هزار و 500 تومان است که دلار هنوز به این رقم نرسیده است. اگر دلار این کانال را هم از دست بدهد احتمال ریزش آن بیشتر می‌شود.

اما آیا دلار وارد کانال 40 هزار تومانی می‌شود؟ معامله‌گران می‌گویند اگر بازار کف قیمت 850 هزار و 700 تومان را از دست بدهد برای ورود به کانال 40 هزار تومانی آماده می‌شود و احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.