خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۸۷۷۰

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت دلار تا پایان سال بیشتر از ۱۳ هزار تومان نمی‌شود

قیمت دلار تا پایان سال بیشتر از 13 هزار تومان نمی‌شود

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین می‌گوید: آنچه در بخش کلان اقتصادی مشاهده می‌شود بحث واردات تا پایان سال محدودتر خواهد شد و قیمت دلار هم بیشتر از 13 هزار تومان نخواهد شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که وضعیت واردات تا پایان سال چه روندی خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: آنچه در بخش کلان اقتصادی مشاهده می‌شود این است که واردات تا پایان سال محدودتر خواهد شد. در حقیقت از سال آینده هم واردات کالاها منوط به کالاهای اساسی می‌شود، یعنی واردات کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای به مراتب کمتر می‌شود.

عبدالرضا صالحی افزود: ممکن است که برای سال آینده تعرفه‌ها برای واردات کالاهای غیراساسی افزایش یابد و بیشتر از کالاهای اساسی، کالاهای سرمایه‌ای به کشور وارد شود.

او درباره پیش‌بینی خود از قیمت دلار اظهار کرد: آنچه در بازار مشاهده می‌شود دولت در افزایش و کاهش قیمت دلار نقش دارد؛ چرا که این موضوع در برخی از ایام خاص سال میزان نفوذ دولت در افزایش و کاهش قیمت دلار را نشان می‌دهد.

صالحی در ادامه گفت: آنچه درباره قیمت دلار تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود، این است که قیمت دلار تا پایان سال بیشتر از 13 هزار تومان نخواهد شد و در محدوده 12تا 13هزار تومان ثابت باقی می‌ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.