کد مطلب: ۷۵۴۵۰۳

قیمت دلار توافقی امروز ۸ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار توافقی امروز 8 بهمن 1401

قیمت دلار توافقی امروز شنبه ۸ بهمن اعلام شد. قیمت دلار توافقی امروز با ثبات همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز شنبه ۸ بهمن را در ادامه بخوانید.

بازار متشکل امروز شاهد ثبات قیمت دلار بود .قیمت دلار امروز در بازار متشکل ارزی نسبت به دو روز قبل ثابت ماند .نرخ دلار متشکل امروز با 41 هزار و 600 تومان معامله شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۱,۶۰۰ ۰.۰۰ ۰ 11:12
۴۱,۶۰۰ -۱۵۲.۰۰ -۰.۳۷ ۲ روز پیش
۴۱,۷۵۲ -۷۴۸.۰۰ -۱.۸ ۳ روز پیش

تا پایان سال قیمت دلار افزایشی است؟

در همین راستا حمید‌رضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی درباره قیمت دلار در هفته‌های پایانی سال به تجارت‌نیوز می‌گوید: در حال حاضر بر قیمت دلار ، علاوه بر موضوعات اقتصاد رفتاری و بازار سیاه، مولفه‌هایی نظیر برخی بازیگران ارزی کشورهای خارجی و به عبارتی صرافی‌هایی که در کشورهای خارجی فعالیت دارند، موثر هستند.

او به موضوع تسویه حساب‌های پایان سال میلادی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر افزایش قیمت دلار در هفته‌های آینده اشاره می‌کند و می‌افزاید: اکثر تسویه‌های دلار کشور از طریق درهم، در امارات در حال انجام است و مشکلاتی که در امارات، در پازل ارزی کشور ایجاد شده بود، تا حد زیادی با سفر رییس کل بانک مرکزی کاهش پیدا کرد و اثرات خوبی در بازارها، در هفته‌های آینده خواهد داشت.

جیهانی می‌افزاید: ناآرامی‌های اجتماعی چند ماه گذشته، موضوع عدم امنیت داخلی و موضوعات فرار سرمایه، مسائل کوتاه‌مدت و مقطعی بوده که بر دلار اثرگذاری داشت و قاعدتا با دیپلماسی ارزی قابل مدیریت خواهد بود.

او می‌گوید: با بررسی قیمت دلار از منظر تکنیکالی، این اسکناس در کانال ۴۰ و ۴۱ هزار تومان در حال معامله است و مدت زیادی در این محدوده پایدار نمی‌ماند.

جیهانی اضافه می‌کند: سقف ۴۴ هزار تومانی می‌تواند محدوده مقاومتی دلار باشد اما باید به موضوع تسویه‌ حساب‌های پایانی سال و افزایش مسافرت‌ها و تامین ارز این سفرها نیز توجه کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شرمنده،شما کدوم کشور زندگی میکنید؟

  • علی علاقبندزاده

    للطفا ارسال نمایید سپاسگزار