کد مطلب: ۴۴۰۷۸۹

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت دلار در امسال چه می‌شود؟

قیمت دلار در امسال چه می‌شود؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: پیش‌بینی قیمت دلار سخت است اما با توجه به شرایط جدید در بخش اقتصاد معتقدم که قیمت دلار در سال جدید از ۱۶ هزار تومان فراتر خواهد رفت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا با شیوع ویروس کرونا قیمت دلار در مرز ۱۶ هزار تومان ثابت باقی می‌ماند؟ به تجارت‌نیوز گفت: شیوع ویروس کرونا تمام معادلات اقتصادی را برهم زده است. به دلیل شیوع این ویروس قیمت طلا و دلار به یک باره گران شده و این در حالی است که روند قیمت نفت در سرازیری قیمت طی می‌کند. با توجه به بسته شدن مرزها تولید کالاها نیز به حداقل می‌رسد و شرایط اقتصادی در سال ۹۹ بدتر خواهد شد.

یلدا راهدار افزود: در این روزها به دلیل رکود عمیق در تمام صنوف و واحدهای تولیدی تمام فعالان اقتصادی دست به عصا راه می‌روند. البته کسانی که قصد انجام سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی داشته‌اند نیز از سر ریز کردن سرمایه‌هایشان در بخش تولید منصرف شده‌اند. آنچه مشخص است در سال ۹۹ شاهد تعدیل نیروس انسانی بنگاه‌های صنعتی خواهیم بود و تعدیل نیروی انسانی نیز افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به قیمت دلار در سال ۹۹ اظهار کرد: پیش‌بینی قیمت دلار سخت است اما با توجه به شرایط جدید در بخش اقتصاد معتقدم که قیمت دلار در سال جدید از ۱۶ هزار تومان فراتر خواهد رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام فکر میکنم قیمت ارزاق عمومی هم به نسبت بالا رفتن دلار باز هم بالا تر رود خدا به داد مردم برسد .

  • ناشناس

    قیمت دلار سقوط خواهد کرد به نظر بنده خیلیا انتظار بازار سال ۹۸ دارن اما بلعکس بازار تورم بی حد و اندازه ای رو تجربه کرده و روبه سرازیری قرار خواهد گرفت

    • ناشناس

      خواب دیدی خیر باشه.. چقدر میگیری این حرفها را میزنی..

  • ناشناس

    کرونا فقط در ایران نیومده… هر اتفاقی پیش میاد میشه بهانه شما برای افتضاهاتی که به بار آوردید

  • مهندس

    خخخخ
    الان ۱۶۵۰۰

  • فرهاد جعفری

    سلام من دراین مورد نظری ندارم،اما درمورد تبعیض که دولت تدبیر وامید جناب اقایرروحاتی بوسیله اقای نوبخت انجام میدهند دل نگرانم ،چرا طدح همسانسازی حقوق ما بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرایی نمیکنید چطور از صندوق تامبن اجتماعی مثل دخل مغازه برداشت میکنید وبازنشستگان کشوری ولشکری را پرداخت مینمایید اما نوبت به ما که میرسد میگویید پول نیست ،تاکیرمیخواهید بدهی دولت به سارمان تامین اجتماعی را پرداخت نمایید اگرشما طلب این سارمان را پرداخت کنید مشکل حل میشود وزندگی اسفبار ما بازنشستگان روبراه میشه چرا تبعیض قائل میشوید چرا نفاقرمیاندازید بین بازنشستگان والله بارکج به مقصد نمیرسد اقا نوبخت از خدا شرم کن ودست از اینکارها بردار اخرتیرهم هست چی میخواهی جواب بدهی؟یا خدا یاخدا یاخدا

  • ناشناس

    مردم قراره با گرسنگی جنگ کنند ، شما قیمت دلار را برای چه کسانی تثبیت می کنید.؟

  • علی

    مسلما با این وضعیت کرونا و تحریم و عدم تولید و حتی جمع شدن مغازه های کوچک و کسری عظیم بودجه دولت دلار را خود دولت به ۲۵هزار تومان هم خواهد رساند.تا آخر خرداد دلار ۲۰هزار تومان است.دولت تنها راهی که میبیند گران کردن دلار است و سپس تبدیل دلارهایش به ریال برای پرداخت حقوق ها و .. متاسفانه امسال وضعیت تورم بسیار وحشتناک خواهد بود.از بخش خودرو گرفته تا مسکن و ه البته هرچند در رکود.اقلام خوراکی و مصرفی روزمره مردم هم که سر به فلک خواهد کشید.متاسفانه عدم مدیریت و تصمیم گیری های صحیح و عقلانی و از روی تخصص این نتایج را به بار آورده و خواهد آورد.

  • ناشناس

    ای مردم قیمت دلار پایین تر از 17000تومان به نفع کشورمان نیست.فردا دچار مشکل میشویم.

  • ناشناس

    هرفرد ی که داخل خونه اش دلار دپو کرده می گوید دلار گران می شه تا سرمایه بادآورده اش چند صد برابر شه و متاسفم از این افراد…. و….. .

  • ناشناس

    قیمت دلار به شدت افت خواهد کرد و به پایین ترین قیمت خود در ده سال گذشته خواهد رسید