کد مطلب: ۷۶۴۹۵۲

قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۷ اسفند ۱۴۰۱

قیمت دلار مبادله‌ای امروز 7 اسفند 1401

قیمت دلار مبادله‌ای امروز یکشنبه ۷ اسفند بار دیگر افزایشی شد. این در حالی است که هدف اصلی از راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا کنترل قیمت ارز بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار مبادله‌ای امروز یکشنبه ۷ اسفند از سوی بانک مرکزی اعلام شد.

امروز دلار مبادله‌ای در مقایسه با روز گذشته یک کانال بالا رفت.قیمت دلار مبادله‌ای امروز وارد کانال 42 هزار تومان شد

دلار مبادله‌ای امروز با افزایش ۲.۱۵ درصدی، از ۴۱,۷۵۹ (چهل و یک هزار و هفتصد و پنجاه و نه ) تومان به ۴۲,۶۸۰ (چهل و دو هزار و ششصد و هشتاد) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار مبادله ای
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۲,۶۸۰ ۹۲۱ ۲.۱۵ 10:56
۴۱,۷۵۹ ۵۹ ۰.۱۴ روز قبل
۴۱,۷۰۰ ۱۵۱ ۰.۳۶ ۳ روز پیش

از سرگیری فروش دلار توافقی

پنجم بهمن امسال محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی دستور حذف دلار توافقی و خرید دلار از صرافی با نرخ تابلو را داد. این اقدام با هدف حذف رانت، مدیریت بازار ارز و وعده ایجاد مرکز مبادله ارز و طلای ایران صورت گرفت.

اکنون با گذشت یک ماه از توقف خرید و فروش دلار توافقی با تشدید افزایش قیمت ارز،‌ بانک مرکزی تصمیم دیگری گرفت. طبق تصمیم بانک مرکزی مقرر شده از امروز ششم اسفندماه خرید و فروش ارز سهمیه‌ای بار دیگر از سرگرفته شود؛ اما این بار از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران.

در حال حاضر نرخ‌های توافقی درج‌شده در کانون صرافان (امروز ششم اسفند تا ساعت 12 ظهر) نزدیک به قیمت دلار در بازار آزاد با تفاوت هزار تا ۱۵۰۰ تومانی قیمت است.

بازارساز خود را به خواب زده است؟

به نظر می‌رسد شرایط فعلی بازارهای مالی به گونه‌ای پیش می‌رود که مدیریت این بازارها برای نهاد پولی کشور به چالشی سخت تبدیل شده است.

در حالی که امروز قیمت دلار هر لحظه در روند صعودی جابه‌جا می‌شد، معامله‌گران بازار اختلاف قیمت مرکز مبادله و بازار آزاد را تشبیه کردند به اینکه، بانک مرکزی خود را به خواب زده و کسی که خوابیده را می‌شود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده تا نخواهد نمی‌توان بیدار کرد.

صبح دیروز جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی نوسانات و تحولات بازار ارز با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از نشست مذکور ابراز رضایت کرد و بر هماهنگی بیشتر دولت و مجلس برای سامان دادن به وضعیت فعلی ارز تاکید کرد.

نماینده کرمان نیز درباره افزایش قیمت دلار و جلسه صبح امروز با بانک مرکزی به اکوایران گفته است: بانک مرکزی اطمینان داد، کسانی که به حوزه بازار ارز ورود می‌کنند، ممکن است در آینده دچار مشکل شوند؛ به‌زودی دلارهایی که در راه انتقال آنان هستیم، به کشور وارد می‌شود و ذخایر ارزی ما در حال حاضر مشکلی ندارد و دلار دوباره از عراق وارد می‌شود.

درهم ۱۶ هزار تومان شد!

دیروز قیمت دلار در بازارهای موازی روند افزایشی داشت و پرچمدار بازارهای همسایه این بار قیمت دلار هرات بود. دلار هرات امروز با قیمت ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه ۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان شد.

نکته قابل توجه در بازارهای امروز قیمت حواله درهم بود که تنها ۱۰۰ تومان با کانال ۱۶ هزار تومانی تفاوت دارد. امروز قیمت درهم به شکل پلکانی در هر ساعت افزایش داشت.

تحلیلگران معتقدند اگر قرار باشد سرعت رشد قیمت دلار کُند شود یا تغییر جهت دهد، ابتدا باید به فکر افزایش فروش و عرضه نرخ حواله درهم بود.

ابتدای هفته گذشته محدوده مقاومت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای درهم پیش‌بینی شده بود. تحلیلگران فنی معتقد بودند در صورتی که درهم این محدوده را بشکند، قیمت دلار در بازار آزاد افزایش می‌یابد، ‌در غیر این صورت نرخ دلار مقداری اصلاح می‌شود. اکنون قیمت درهم از پیش‌بینی کارشناسان پیشی گرفته و انتظار افزایشی‌های بازار درست از آب درآمده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جعفر

    این چه راه حلی است دلار به مردم میدهید
    انها بفروشن سود ببرند ودلالها ،،کار ایجاد کنید کارخانه هایی که نابود شده راه بندازید
    مثل ارج ،ازمایش ،کفش ملی ،وووو

  • کورش کبیر

    همش دروغه دلار داره مرز ۶۰ رد میکنه ودولت هم از این خوشحال هست ولی به خاطر افکار عمومی داره این حرف میزنه هیچکس به این مسولان اعتماد نداره بروید تو بازار از مردم بپرسید

  • محمدرضا کیانفر

    .
    احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس گفت: استنباطمان از صحبت‌های آقای مخبر این بود که برنامه‌ای برای برون رفت از شرایط موجود وجود ندارد.آقای بیگی،
    ایشان اشتباه گفته برنامه وجود دارد ولی در چارچوب تنگ نظام نمی‌گنجد راه حل فقط توسعه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی می‌باشد تا مخالفان انقلاب بتوانند طبق قانون اساسی مجوز تأسیس حزب بگیرند و شرایط موجود را تغییر دهند.
    هر که دارد نظر پاک نماند به زمین، سوزن از دیده‌ی روشن به مسیحا پیوست.
    دست در دامن خورشید زند چون شبنم، هر که صائب به دل و دیده‌ی بینا پیوست.سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

  • ناشناس

    آقای رییسی در دوره دولت قبل گفتند خوب شد من رای نیاوردم که دلار بشه ۵هزار تومن. ولی الان دلار ۵۰ هزار تومن را رد کرده . اینم خودش یه رکورده 👏👏👏👏

  • ناشناس

    متاسفانه هیچ امیدی به آینده وجودندارد ارزش پول ملی به بی ارزشترین ارز جهان شده قیمتهای مایحتاج زندگی مردم بطور بی سابقه بالارفته اقشارحقوق بگیر زیرفشاراقتصادی له شدند