کد مطلب: ۷۰۲۳۱۱

قیمت دلار و سکه امروز ۲۴ شهریور/ آینده طلا چه می‌شود؟

قیمت دلار و سکه امروز ۲۴ شهریور/ آینده طلا چه می‌شود؟

دلار، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۷۵۳ تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۷۵۳ تومان اعلام شده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۱,۲۵۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۱,۶۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه نرخ‌ها نوشان داشت و به ۳۱,۶۲۰ تومان رسید. روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روند افزایشی داشت. دیروز، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۱,۲۱۰ و ۳۱,۵۰۰ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

۳پالس منفی به بازار دلار ایران

به نقل اقتصادنیوز، از نگاه عده ای از معامله گران افزایش قیمت دلار در بازار شبانه به فضای پر تنش آمریکا و ایران برمی‌گردد.

بعد از اینکه جلسه شورای حکام آژانس درباره ایران دیروز بدون قطعنامه پایان یافت. بازار با خبر تحریم های جدید روبرو شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا دیشب اعلام کرد ۱۰ شخص و شرکت ایرانی را به اتهام انجام حملات سایبری به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است .

جوزپ بورل ،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که مذاکرات احیایبرجام به بن‌بست خورده است.

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال هم مدعی شد: در نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ۵۶ کشور از جمله ۲۳ عضو شورای حکام،بیانیه پیشنهادی ۱+۳ (تروئیکای اروپایی و آمریکا) درباره عدم همکاری پادمانی ایران را امضا کردند. به نظر می رسد مجموع این پالس های منفی موجب شده که قدرت معامله گران افزایش همچنان بیشتر باشد و از معامله گران کاهشی تضعیف شوند.

قیمت طلا و سکه

قیمت سکه که روز سه شنبه تا یک قدمی مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیشروی کرده بوددر روز چهارشنبه سقوط کرد.

این فلز گران بهای داخلی عصر دیروز به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به فروش رسید که در مقایسه با عصر روز سه شنبه ۳۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده بود.

طی معاملات امروز ۲۴ شهریور نیز قیمت سکه بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۱۶ تومان رسید.

ریزش قیمت طلا جهانی

به عقیده عده ای از معامله گران به نظر می رسد عقب نشینی قیمت اونس طلا یکی از دلایل ریزش فلز گران بهای داخلی بوده است. قیمت اونس طلا کانال ۱۷۰۰ دلار را از دست داد و بر روی ۱۶۹۱ دلار ایستاد.

حباب سد راه بازار سکه

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در این میان برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند که علت دیگری که سد راه افزایش قیمت سکه شده به حباب چشمگیر این فلز زرد رنگ بر می گردد. دیروز حباب سکه در سطح ۱۵ درصدی قرار گرفت. این در حالی است که در هفته های اخیر حباب فلز گران بهای داخلی در بیشتر اوقات زیر محدوده ۱۴ درصدی بود. به این ترتیب می توان هم چنان انتظار افت حباب سکه را داشت.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تورم آمریکا به صورت مستقیم تاثیری بر اونس جهانی و قیمت طلا ندارد. نرخ تورم آمریکا بر سیاست‌های مجموعه فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا تاثیر می‌گذارد. با توجه به تجربه‌های قبلی، فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را ادامه می‌دهد.

او افزود: با توجه به بازار کامودیتی‌ها، کالاهای اساسی جهانی و همچنین، بازار طلا که یکی از دارایی‌های ضمانت شده و نقدپذیر است، در آینده با رکود و کاهش قیمت همراه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.