خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۸۱۸۷

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

رشد شاخص دلار پس از مداخله بانک مرکزی چین / طلا یک درصد افت کرد

رشد شاخص دلار پس از مداخله بانک مرکزی چین / طلا یک درصد افت کرد

به‌دنبال اقدام بانک مرکزی چین و تزریق میلیاردها دلار به بازارهای مالی، در معاملات امروز دلار در برابر ین ژاپن افزایش یافت. با افزایش اشتها برای دارایی‌های پرریسک، قیمت جهانی طلا هم امروز با افت یک درصدی مواجه شد.

به‌دنبال اقدام بانک مرکزی چین و تزریق 243 میلیارد دلار به بازار و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران، در معاملات امروز دلار در برابر ین ژاپن رشد کرد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته اولین مرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا در هنگ‌کنگ گزارش شد. تاکنون 490 نفر جان خود را در اثر این ویروس مرگبار از دست داده و 24 هزار و 324 نفر به آن مبتلا شده‌اند.

انتظار می‌رود، بانک مرکزی چین اقدامات بیشتری را در راستای حمایت از بازارهای مالی انجام دهد.

در معاملات روز چهارشنبه، ین بدترین عملکرد خود را طی شش ماه گذشته در برابر دلار به‌ثبت رساند.

هر دلار آمریکا در معاملات امروز، به‌ازای 109.43 ین ژاپن مبادله شد و شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در سطح 98.01 قرار گرفت.

ناشناخته بودن این ویروس و نحوه انتقال آن از جمله دلایلی است که به تشدید نگرانی‌ها دامن زده است.

با ماندن مردم در خانه‌ها، تمدید تعطیلات در برخی استان‌ها و متوقف شدن فعالیت کارخانه‌ها، تحلیلگران چشم‌انداز خود را از رشد اقتصادی چین کاهش داده‌اند.

در معاملات روز چهارشنبه، یوان چین موفق شد اندکی در برابر دلار رشد کند. هر دلار امروز در بازارهای آسیایی به‌ازای 6.9943 یوان مبادله شد.

در پی افت ین ژاپن به‌عنوان دارایی امن، امروز قیمت جهانی طلا هم با افت یک درصدی مواجه شد و با افزایش اشتها برای دارایی‌های پرریسک، هر اونس فلز زرد به هزار و 550 دلار و 69 سنت رسید.

علی‌رغم مداخله بانک مرکزی چین و تزریق میلیاردها دلار به بازار، برخی تحلیلگران بر این باورند که این اقدامات کافی نیست و عدم قطعیت همچنان بر اقتصاد چین و جهان سایه انداخته است.

بر اساس پیش‌بینی‌ جورج گرو، تحلیلگر ارشد موسسه آر‌بی‌سی کپیتال، قیمت طلا در محدوده هزار و 550 تا هزار و 600 دلار باقی خواهد ماند.

در عین حال، کارشناسان اقتصادی معتقدند، فدرال‌رزرو آمریکا در نشست ماه ژوئن بار دیگر تصمیم به کاهش نرخ بهره خواهد گرفت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.