کد مطلب: ۸۱۷۱۷۴

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

دستاوردهای سفر فرزین قیمت دلار را کاهش می‌دهد؟

دستاوردهای سفر فرزین قیمت دلار را کاهش می‌دهد؟

با توجه به مقاومت دلار برای ماندن در محدوده‌ قیمت ۵۱ هزار تومانی، حتی اگر سیگنال‌های مساعد خبری نیز روانه بازار شود نباید انتظار داشت قیمت دلار امروز کاهش شدیدی داشته باشد. این در حالی است که باید دید سیاست‌گذار از سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن سیگنالی روانه بازار خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز با وجود روند کاهشی قیمت دلار در بیشتر روزهای هفته گذشته، نهایتا این اسکناس به کانال مهم ۵۱ هزار تومانی برگشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۸۹ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت انواع ارز 13 خرداد 1402

علاوه بر سیگنال‌های مساعد سیاسی که روانه بازار ارز شد و همچنین ورود پادشاه عمان به ایران، ‌اما از منظر تحلیلگران اقتصادی کریدور ۵۰ هزار تومانی منطقه تعادلی برای قیمت دلار محسوب می‌شود. در این کریدور، کانال ۵۱ هزار تومانی به جهت ماندگاری طولانی دلار در این محدوده اهمیت ویژه‌ای دارد. نکته قابل تامل اینجاست که گویا سیاست‌گذار نیز قصد ندارد قیمت دلار را از این منطقه پایین‌‌تر نگه دارد.

کارشناسان بازار به هزینه‌های دولت، کسری بودجه و رشد نقدینگی اشاره می‌کنند و معتقدند حفظ محدوده فعلی برای بازارساز مهم است.

قیمت دلار امروز ارزان می‌شود؟

با توجه به تلاش‌های بازارساز برای حفظ قیمت دلار در محدوده فعلی، برای هفته‌ پیش رو که روزهای ابتدایی آن نیز تعطیل است، حتی اگر سیگنال‌های مساعد خبری نیز روانه بازار شود نباید انتظار داشت قیمت دلار کاهش شدیدی داشته باشد و به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگردد.

از سوی دیگر پرش‌های شارپی دلار نیز دور از انتظار است. فعلا دلار در کانال ۵۱ هزار تومانی بالا و پایین می‌شود و به نظر می‌رسد این منطقه تعادلی، نقطه امن بازارساز برای قیمت اسکناس آمریکایی است.

این در حالی است که امروز دستاوردهای سفر رئیس کل بانک مرکزی برای دیدار با روسای صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن می‌تواند سیگنالی باشد که قیمت دلار را در محدوده فعلی حفظ کند.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۱۱ خردادماه قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز کاهش داشت. اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی کاهش محدودی داشت و با قیمت ۴۲ هزار و ۱۳۵ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۳۰۴ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

اسکناس یورو روز گذشته در بازار آزاد با قیمت ۵۴ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد و ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. در سایت بازار متشکل نیز اسکناس یورو به قیمت ۴۴ هزار و ۸۸۷ تومان رسید و کاهش ۲۵۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۰ هزار و ۸۰۷ تومان عرضه شد و با کاهش ۲۰۰ تومانی یک کانال پایین‌تر آمد.

روز پنجشنبه قیمت درهم در بازار آزاد با قیمت ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد و حدود ۱۰۰ تومان کاهش داشت. در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۳۰ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۴۷۳ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.