کد مطلب: ۵۷۷۳۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ترمز قیمت خودرو کشیده شد / دناپلاس ارزان شد؟

ترمز قیمت خودرو کشیده شد / دناپلاس ارزان شد؟

قیمت خودرو در سه هفته گذشته روند صعودی داشت و برخی خودروها رکوردهای قیمتی عجیبی ثبت کردند. اما از هفته گذشته قیمت‌ها در بازار کمی کاهش یافته و برخی خودروها هم کمی ارزان شده است. از جمله قیمت دناپلاس به ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دناپلاس دنده‌ای امروز ۱۳ شهریور ماه در بازار ۴۳۰ میلیون تومان بود. این در حالی است که قیمت این خودرو شنبه هفته گذشته ۴۳۲ میلیون معامله شد. اگرچه افت قیمت دناپلاس در مقایسه با افزایش قیمت آن چشمگیر نیست اما حداقل می‌توان گفت ترمز قیمت خودرو در بازار کشیده شده است.

اما قیمت دناپلاس دنده‌ای در بازار در حالی ۴۳۰ میلیون تومان است که قیمت کارخانه دناپلاس دنده‌ای ۲۸۵ میلیون تومان است. این یعنی قیمت بازار آزاد دناپلاس و کارخانه آن ۱۴۵ میلیون تومان اختلاف دارد.

این اختلاف قیمت در حالی است که ایران خودرو اخیرا در طرح فروش فوق‌العاده خود این خودرو را پیش‌فروش کرد.

خودرو ارزان می‌شود؟

اگرچه در یک ماه گذشته قیمت بسیاری از خودروها رکورد زده اما به نظر می‌رسد در هفته گذشته ترمز قیمت خودرو کشیده شد. برخی خودروها چند میلیون تومان ارزان شدند و قیمت برخی بدون تغییر ماند.

به نظر می‌رسد بازار در حالت انتظار به سر می‌برد و منتظر است که ببیند وعده دولت جدید برای کنترل قیمت‌ها چیست. آیا قیمت تمام شده خودرو مطابق وعده وزیر صمت ۲۰ درصد کاهش می‌یابد یا نه.

انتظار دیگر معامله‌گران مربوط به سرنوشت مذاکرات وین و قیمت دلار است. معامله‌گران منتظرند تا تکلیف قیمت دلار مشخص شود و بعد از آن خودرو معامله کنند.

آنگونه که اکنون مشاهده می‌شود تنها بازار خرید و فروش خودروهای ارزان و کارکرده داغ است. خودروهایی مانند پراید و تیبا و پژو که یا با مدل پایین‌تر جایگزین می‌شوند یا با موتور.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرکس ۴۰۰میلیون بده به دنا (سمند)واقعا که معیوبه مغزش

  • محمدرضا

    منتظربرگشتن قیمتها به ۹۸ تیم.وگرنه همه چیز همان آشو همان کاسه مثل دولت قبلی……باید دلار سقوط کند تا مردم یه نفس راحت بکشندوگرنه این همه حرف زدنها فایده ای نداره

  • ناشناس

    چندین میلیونی گرون میشه .بعد دو تومن میاد پایین .میگن ارزون شده

  • ناشناس

    روحانی اون اولش که اومد خیلی زود قیمت ها رو کاهش داد و تا ۵سال ثابت گذاشت رئیسی با گرونی شروع کرد خدا عاقبتمون رو به خیر کنه بش معلومه بی درایت ترین رئیس جمهور کشوره

    • ناشناس

      بله

  • ناشناس

    دو سه ماه پیش ۳۸۰ تومن بود شده چهارصدو سی و دو تومن ،حالا دوتومن اومده پایین ، تیتر با فونت ۲۲ بولد زدین که ارزون شده ،واقعا که

  • ناشناس

    اره نظردارم هروقت امام زمان ظهور کرد ماشین شما هم ارزان میشود

  • ناشناس

    قابل توجه دولت جدید ۲۰درصد نمیاره بیا رو ۹۰۰درصد

  • خسته

    ای کاش تو کشوری زندگی می‌کردیم که مردم خودشون با تحریم جلوی گرونی اجناس میگرفتن

  • اسی

    چنان نوشته که خودرو ارزان شد دنا پلاس دومیلیون ارزون شد .اخه این گفتن داره دومیلیون الان جز پول حساب میشه .اره اگه صد میلیون میومد پایین باتیتر درشت میزدین خودرو ارزون شد .دمتون گرم.هیچوقت خودرو ارزون نمیشه تاریخ نشون داده…

  • جواد

    قیمت ماشین بدرک ماشین میزارن آشعل پراید شیشش برقی نیست بادست کار میگنه تولید سال 1400