کد مطلب: ۷۱۵۷۳۸

قیمت روبل امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۱/ تصویری از جنگ هسته‌ای احتمالی علیه آمریکا

قیمت روبل امروز 30 مهر ۱۴۰۱/ تصویری از جنگ هسته‌ای احتمالی علیه آمریکا

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۴۰ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۴۰ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۳۸ تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۴۰ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۴۰ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۳۸ تومان بوده است.

همچنین بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۶۸۱ تومان اعلام کرده است.

کدام نقاط آمریکا هدف حملات احتمالی هسته‌ای روسیه قرار می‌گیرد؟

به نقل از مهر، پایگاه تحلیلی «۱۹۴۵» در گزارشی با عنوان «جنگ هسته‌ای علیه آمریکا چگونه خواهد بود؟» به امکان سنجی حمله هسته‌ای روسیه به ایالات متحده پرداخت. پایگاه مزبور اگر چه این احتمال را بسیار ضعیف دانست اما به واکاوی مناطقی از آمریکا پرداخت که ممکن است در صورت حملات احتمالی، هدف قرار گیرد. در ادامه این گزارش می‌خوانیم:

این نخستین بار است که در یک نسل، احتمال وقوع جنگ هسته‌ای، مردم آمریکا را در معرض خطر قرار داده و آنان را نگران کرده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرده که از سلاح هسته‌ای تاکتیکی علیه اوکراین استفاده خواهد کرد. در طرف دیگر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز تهدیداتی در زمینه استفاده از سلاح هسته‌ای مطرح کرده‌است.

طبق برآوردها ایران احتمالاّ به ظرفیت شکست هسته‌ای رسیده است.(البته این ادعاها صرفاً از طرف مقامات غربی مطرح می‌شود بدون اینکه به میزان بالای سلاح‌های اتمی که در اختیار کشورهای غربی است اشاره‌ای شود) هند و پاکستان که ۲ کشور هم مرز و رقیب یکدیگر هستند نیز زرادخانه هسته‌ای دارند. این نشان می‌دهد که عرصه ژئوپلیتیک سرشار از اصطکاک است.

این نگرانی‌ها موجب شد تا «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده با ابراز نگرانی‌های خود درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای درباره «آرماگدون» (پایان جهان، آخرالزمان) هشدار داده و شرایط امروز را با بحران موشکی کوبا مقایسه کند؛ بحرانی که موجب یک تقابل ۱۳ روزه میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی شد و به عنوان واقعه‌ای یاد می‌شود که به طور بالقوه می‌توانست جنگ سرد را به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل کند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با عباراتی مشابه گفته‌های بایدن را تأیید کرد و گفت که امکان وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.