کد مطلب: ۶۵۰۵۹۶

قیمت ساینا + ویژگی‌های فنی

قیمت ساینا + ویژگی‌های فنی

ساینا یکی از محصولات شرکت سایپا است که معمولا در طرح‌های پیش فروش این شرکت عرضه می‌شود. این خودرو چه قیمتی دارد و نرخ کارخانه و بازار آن چقدر با یکدیگر متفاوت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساینا یکی از محصولات شرکت سایپا است که معمولا در طرح‌های پیش فروش این شرکت عرضه می‌شود. قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۲۴ میلیون و ۷۱۱ هزار و نرخ این خودرو در بازار ، حدود ۲۲۳ میلیون تومان است.

به عبارت دیگر، فروشندگان این خودرو را حدود ۹۸ میلیون تومان گران‌تر از قیمت کارخانه می‌فروشند.

آنگونه که زدفورکار گزارش داده است، پس از تیبا به عنوان اولین خودرو ملی، شرکت سایپا، در سال ۱۳۹۲ این شرکت تصمیم گرفت تا با ایجاد برخی تغییرات (فیس‌لیفت) این خودرو کوچک، محصولی دیگر عرضه کند. ساینا که در ابتدا نام ۲۳۲ برای آن انتخاب شده بود، همچون برادر بزرگتر خود (تیبا) بر روی پلتفرم X200 بنا شده. بزرگ‌ترین تفاوت آن با سایپا تیبا این است که ساینا تنها در نسخه سدان به بازار عرضه شده و فاقد نمونه هاچبک است.

نقد کارشناسی ساینا

با نگاهی کوتاه به تمامی خودروهای فیس‌لیفتی که تا کنون توسط شرکت سایپا ساخته شده، می‌توان به این نتیجه رسید که سایپا علاقه چندانی به ایجاد تغییرات اساسی در طرح‌های فیس‌لیفت خود ندارد.

ساینا نیز همچون دیگر شاهکارهای شرکت سایپا از این قاعده مستثنی نیست. ازآنجایی‌که به نوعی فیس‌لیفت تیبا محسوب می‌شود، تغییرات کمی را در مقایسه با نمونه اولیه خود تجربه کرده است.

در بخش داخلی شباهت‌های فراوانی بین ساینا و تیبا به چشم می‌خورد. تقریبا از همان متریال بی‌کیفیت و همان طرح ساده و ناموزون در فضای داخلی این خودرو نیز استفاده شده است.

در بخش فنی، ساینا به پیشرانه تقریبا یکسانی با تیبا مجهز شده است. تنها تفاوت پیشرانه نصب شده بر روی ساینا استفاده از دریچه گاز برقی در این خودرو است.

موتور ساینا که با کد M15 شناخته می‌شود یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر و ۸ سوپاپ است که از قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است.

شرکت سایپا برای انتقال نیروی موتور این خودرو، به چرخ‌های جلو دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نخرید آشغال های ایران خودرو سایپا رو

  • ناشناس

    من شهریور ۱۴۰۰ تحویل گرفتم خوبه راضی هستم ستایش خیلی از تیبا بهتره سرعت هم همینطور ۲۰۶ تیپ ۲ پژو سمند تو شتاب کم میارن نسبت به این

  • زیبا اژدری

    سلام من یه ساینا اس ثبت نامی خریدم از روزی که گرفتم خرابه شاید پنجاه بار بردم نمایندگی درست نمیشه یکی بگه من چکار کنم

  • ایرانی دلسوز

    باسلام خداشاهده شرکت سایپا خیر نمیبینه من راضی نیستم هیچ نظارتی بابت تحویل خودرو نیست از تاریخ ۱۴/۰۹/۱۳۹۹پیش فروش یکساله بنامم دراومد که اون موقع قیمتش ۹۲۸۰۰نودودومیلیون و هشتصد بود دقیقا نصف این مبلغ رو واریز کردم بعد گذشت چهارده ماه یعنی ۱۸/۱۲/۱۴۰۰پیامک اومد ودیعه دوم یعنی آخرین ودیعه رو پرداخت کنم قرار بود نصف پول ماشین به قیمت همون زمان باشه زدن زیرش قیمت امسال یعنی ۷۸میلیون دیگه گرفتن گفتم سی روز دیگه خودرو تحویل شما میشه الان چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۱شده هنوز تحویل ندادن ظاهرا هنوز فاکتور هم نکردن هر چی میرم نمایندگی میگه فعلا همینه میخوای برو شکایت کن ولی خودشون باز میگن دستت بجایی بند میشه الکی خودت رو اسیر نکن نمیدونم دیگه چکار کنم از برج دوازده ۱۴۰۰تا همین امروز اواسط اردیبهشت نزدیکه سه میلیون تومن کرایه اسنپ دادم وسیله ای دیگه ندارم شما رو به خدا قسم میدم اگه کسی یه آشنا داره این مشکل منو هم پیگیری کنه ممنون میشم باتشکر از هم وطنان صبور و باغیرتم

  • ناشناس

    سلام من سال ۹۶ یه ساینا خریدم ۲۸میلیون سری اول ساینا واقعا راضیم ازش این چندساله خداروشکرفقط روغن وبنزین ازلحاظ موتوری راحتی تیزبودن عالیه وحرف اون دوستمون که نظردادن صدای موتورجدیدا الان صدامیادتواتاق ماشین وبرامن اصلا این صدا رونداره خیلی وقتا احساس میکنم خاموشه نه لاستیک عوض کردم نه لنت نه تعمیرگاه بردم خداروشکرخوب کارکرده

  • ناشناس

    صدای موتورش بخاطر روغن اشغالیه که نمایندگی میریزه
    ۱۵هزارتا که کارکرد ببرید بیرون تعویض روغن صداش خیلی کم میشه وقتی روغن خوب میریزید

  • ناشناس

    سلام من یکسالی و نیم میشه خریدم قبلا کیا ریو داشتم از نظر سواری و شتاب قابل قیاص نیست.ولی از نظر استلاک بد نیست.باید سوخت و ساخت.

  • ناشناس

    من سال 1399,10,11 خودرو رو تحویل گرفتم از اون موقع تا الان هفته ای یه بار تو نمایندگی ها اسیرم واقعا آشغاله

  • ناشناس

    سلام فروردین‌1401ودیعه اخر ساینا رو واریز کردم گفتن تا 30روز کاری تحویل میدن درسته؟ کسی تو موعد مقرر گرفته

  • ناشناس

    ساینا مدل نودوهفت صفر خرید م خدا یش حرف ندارد پژو گردشم جمع نمیکنه