کد مطلب: ۶۱۳۳۹۲

افزایش ریسک در بازار سکه / نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

افزایش ریسک در بازار سکه / نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

کارشناسان و فعالان بازار سکه عقیده دارند به دلیل افزایش ریسک در بازار سکه، خریداران اقدام به خرید سکه نمی‌کنند و به سمت بازار ارز رفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه روز گذشته ۱۳ دی در مقابل کاهش قیمت دلار مقاومت کرد و کانال ۱۳ میلیون تومان را حفظ کرد.

کاهش هم زمان اونس طلا و قیمت دلار موجب شد که ارزش ذاتی قیمت سکه در بازار داخلی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان افت کند. به این ترتیب، فاصله قیمت بازاری و ارزش ذاتی سکه به بالای ۶۰۰ هزار تومان رسید و حباب فلز گران بهای داخلی وارد محدوده ۵ درصدی شد.

ریسک بزرگ در بازار سکه

بنا بر گزارش اقصادنیوز، تحلیگران بازار سکه عقیده دارند خرید در بازار سکه پرریسک است و بازیگران بزرگ تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در این بازار را ندارند و تمایل بیشتری دارند که به جای سکه در بازار دلار سرمایه گذاری کنند.

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته به لبه‌ی پرتگاه ۱۳ میلیون تومان رسید اما با مقاومت توانست این مرز را حفظ کند. قیمت سکه دیشب در معاملات پشت خطی بر روی ۱۳ میلیون و ۱۵ هزار تومان قرار گرفت.

مدتی است که روند قیمتی سکه امامی با مقاومت زیاد توانسته سطح کانال ۱۳میلیون تومانی را حفظ کند.

با وجود اینکه نرخ دلار روند نزولی را طی می‌کند و حتی روز دوشنبه کاهشی ظاهر شد، باز هم سکه تن به از دست دادن این سطح حساس نشد و نوسانات خود را در بالای این مرز تشدید کرد.

مقاومت سکه در برابر نزول قیمت به طوری بود که قیمت سکه روز گذشته به قیمت ۱۳میلیون و ۶۰‌هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.