کد مطلب: ۶۱۱۸۱۳

مسیر هموار موقتی سکه / پیش‌بینی قیمت سکه

مسیر هموار موقتی سکه / پیش‌بینی قیمت سکه

قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار روز چهارشنبه ۸ دی مشابه با روز‌های قبل، از روند قیمت دلار تبعیت کرد و با افزایش ۳۰‌هزار تومانی همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار روز چهارشنبه ۸ دی مشابه با روز‌های قبل، از روند قیمت دلار تبعیت کرد و با افزایش ۳۰‌هزار تومانی نسبت به‌روز سه‌شنبه در قیمت ۱۳‌میلیون و ۵۰‌هزار تومان به کار خود پایان داد.

این در حالی است که در نرخ طلای جهانی شاهد افت نسبتا قابل‌توجهی بودیم و قیمت جهانی طلا در ازای هر اونس با کاهش ۱۲دلاری نسبت به‌روز سه‌شنبه ۱۸۰۰ دلار معامله شد.

پیش‌بینی قیمت سکه بعد از مذاکرات

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز به کاهش میانگین ۶ دلاری اونس جهانی طلا اشاره کرد و توضیح داد: در این هفته ثبات قیمت دلار در بازار و یک نوسان کاهشی نرخ ارز در میانه هفتهT موجب شد تغییرات خاصی در قیمت طلا و سکه نداشته باشیم.

دبیر اتحادیه طلا با اشاره وجود آرامش در بازار طلا و سکه ادامه داد: بازارهای داخلی در چند روز گذشته با ثبات قیمت‌ها همراه بودند و در هفته‌ای که گذشت نوسان‌ قیمتی شدیدی نداشتیم.

مسیر هموار موقتی سکه

بازار طلا روز چهارشنبه را مانند روزهای اخیر کم‌‌‌نوسان پشت‌‌‌سر گذاشت؛ به‌طوری که سکه امامی روز گذشته را همراه با فضای آرام معاملاتی، در نزدیکی سطح ۱۳میلیون تومان سپری کرد و هر قطعه از این سکه به قیمت ۱۳میلیون و ۵۰‌ هزار تومان دادوستد شد.

تعدادی از تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که در شرایط فعلی عوامل بنیادینی همچون نرخ دلار در بازار داخلی، بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی و همچنین قوانین محدود‌کننده (مالیات) بر خرید و فروش دارایی‌‌‌ها که از قیمت سکه امامی حمایت می‌کنند، باعث می‌شود بازار به افت معنادار قیمت تن ندهد.

علاوه بر این گفته می‌شود، سرمایه‌گذاران کاهش فعلی قیمت‌ها را در بازار ارز مقطعی می‌دانند. برخی دیگر اذعان دارند، با توجه به اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌‌‌ای می‌توان انتظار کاهش نرخ دلار و در نهایت نزول ارزش سکه را داشت.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.