کد مطلب: ۶۱۸۵۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰/ سیمان ارزان شد؟

قیمت سیمان امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰/ سیمان ارزان شد؟

قیمت رسمی سیمان در بورس کالا امروز نسبت به ابتدای هفته کاهش مشهودی داشت و ارزان شد اما چرا قیمت سیمان کاهش پیدا کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان امروز، ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ در بورس کالا دوباره تغییر کرد. بهای رسمی سیمان امروز، دوباره کاهش محسوسی پیدا کرده و دو واحد سیمانی که بیشترین عرضه در بورس کالا دارند، سیمان را از قرار کیلویی ۳۹۷ تومان می‌فروشند.

یعنی هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان، با قیمت ۱۹ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش می‌رسد. به نظر می‌رسد قیمت سیمان پس از چند روز پی در پی افزایشی، بالاخره کاهش یافت.

image 2022 01 19 10 16 26

با وجود این که قیمت سیمان در بورس کالا کاهش محسوسی داشت اما سیمان در بازار آزاد امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰ هم از قرار پاکتی ۳۲ تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

شرکت ارائه دهنده سیمان، مقدار سیمان و نوع سیمان از جمله عوامل تعیین کننده قیمت سیمان در بازار آزاد هستند.

بنا بر پیگیری‌های تجارت‌نیوز، کاهش قیمت سیمان به دلیل افزایش عرضه برخی واحدهای سیمانی و تنظیم بازار بوده است.

پیش‌تر قیمت سیمان به دلیل سهمیه‌بندی گاز در آذر و سهمیه‌بندی برق در دی افزایش یافته بود. عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان به تجارت‌نیوز گفته بود که هزینه حمل مازوت که جایگزین گاز شده بسیار بالاست و همین قیمت تمام شده را برای واحدهای صنعتی افزایش داده است.

حالا با وجود این که قیمت سیمان امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰ کاهش محسوسی داشت اما هنوز زمستان به نیمه نرسیده و نگرانی از افزایش دوباره قیمت این کالا، در بازار مشهود است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رسول...

    دراین کشور ارزون چیزی نیست‌…

  • هادی

    چرا آخه دروغ مینویسید شعرتحویل مردم میدید پاکت تنی ۵۱۷هزارتومان بدون ۹درصد باارزش افزودش میشه ۵۸۰تومن یعنی هرکیسه ۲۹هزارتومن البته چیزی نیست کیسه ای ۱۰هزارتومن دروغ میگید خاک برسرتون