کد مطلب: ۶۸۳۷۶۶

بورس کالا قیمت سیمان را شکست

بورس کالا قیمت سیمان را شکست

به گفته سخنگوی وزارت صمت یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن سیمان به بورس کالا عرضه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت صمت گفت: هم اکنون قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا ۳۶ هزار تومان و در بازار ۵۲ هزار تومان شده است.

به نقل از مهر ، امید قالیباف در مورد قیمت سیمان اظهار کرد: سال قبل در همین ایام به‌دلیل کمبود برق قیمت هر کیسه سیمان از صد هزار تومان هم تجاوز کرد.

در آن زمان زیرساخت لازم وجود نداشت و از این رو وزارت صمت بستر عرضه سیمان در بورس کالا را فراهم کرد. پس از این اقدام قیمت هر کیسه سیمان به ۲۵ هزار تومان هم رسید.

قالیباف افزود: اخیرا هم باز به‌دلیل قطع برق قیمت هر کیسه سیمان به حدود ۸۰ هزار تومان رسید که این بار هم با همان سازوکار بازار سیمان کنترل شد.

وی ادامه داد: در بورس کالا یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن سیمان عرضه و قیمت هر پاکت ۳۶ هزار تومان تعیین شد و در بازار نیز قیمت هر پاکت سیمان ۵۲ هزار تومان شده است.

قالیباف در مورد تفاوت قیمت بورس کالا و بازار، گفت: تفاوت این ارقام از آن جهت است که قیمتی که در بورس کالا تعیین می‌شود بدون ارزش افزوده و هزینه‌های جانبی است. پس هزینه ارزش افزوده (۹ درصد)، حمل و نقل (۱۵ درصد) و سود خرده فروشی (۱۵ درصد) به آن اضافه و قیمت بازار تعیین می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطفا یه نگاهی به بازار و شاخص کل بندازید ، اکثر سهام با منفی های سنگین ولی شاخص کل حدود 4 هزار تا منفی خورده !! تفسیر با خود شما .

  • ناشناس

    لطفا یه نگاهی به بازار و شاخص کل بندازید ، اکثر سهام با منفی های سنگین ولی شاخص کل حدود 5 هزار تا منفی خورده !! تفسیر با خود شما .

  • ناشناس

    لطفا یه نگاهی به بازار و شاخص کل بندازید ، اکثر سهام با منفی های سنگین ولی شاخص کل فقط حدود 5 هزار تا منفی خورده !! تفسیر با خود شما .

  • ناشناس

    سلام دوستان دست نگهدارید خرید نکنید.

  • ناشناس

    استقلال

  • ناشناس

    والله ما نمیدانیم و هیچ نظری به این روند افسارگسیخته که هیچ مسئولی نسبت به این اوضاع تورم مسئولیت ندارد و در نتیجه با تصمیم گیری های که اتخاذ میشه آتش خفته تورم رو دوباره شعله ور میکند
    اگر می خواهید توجیه مان کنید لازم نیست
    و ……………..

  • ناشناس

    کمرم تو بورس له شده خواهشا یه کاری کنید

  • ناشناس

    سلام اوضاعم تو بورس
    خیلی خرابه لطفا یه کاری کنید

  • ناشناس

    بورس کل بازار را خراب کرد قیمت اصلامشخص نیست یکی قیمت بالا خریده یکی پایه بورس یعنی کلاهبرداری دلال بازی