کد مطلب: ۶۸۱۲۱۱

کاهش ۱۰ درصدی قیمت آهن/ قیمت سیمان ثابت ماند

کاهش ۱۰ درصدی قیمت آهن/ قیمت سیمان ثابت ماند

رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سیمان ثابت و تغییری نکرده است، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان افزایش کرایه حمل و نقل است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت سیمان ثابت و تغییری نکرده است، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان افزایش کرایه حمل و نقل است.

به نقل از ایسنا ، امیرحسین نظری در جلسه تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۲۵ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان ۳ کارخانه تولید سیمان در شهرستان‌های رامهرمز، بهبهان و مسجدسلیمان داریم که کارخانه خوزستان با ذخیره ۸ هزار تنی، بهبهان ۳ هزار تنی و کارون هم ۲ هزار و ۵۰۰ تنی سیمان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: کالای تولیدی کارخانه‌ها براساس ضوابط وزارت صمت از حدود یک سال و نیم گذشته در بورس عرضه می‌شود و تابع شرایط عرضه و تقاضا است و بر اساس ضوابطی که برای آنها تعریف شده به صورت روزانه این کالاها در بورس عرضه می‌شوند.

رییس سازمان صمت خوزستان عنوان کرد: در یک ماه گذشته بحث ممنوعیت‌های برق، باعث ایجاد نگرانی‌هایی شد و اگر این محدودیت‌ها و مشکلات را در نظر گرفته شود سیمان به کیسه ای بالای ۸۰ هزار تومان خواهد رسید. به همین دلیل هم در یک مقطعی به دلیل محدودیتی که در مصرف برق ایجاد شد سیمان تا کیسه ای ۸۰ هزار تومان پیش رفت.

نظری تصریح کرد: با توجه به جلسات مستمر در زمینه برق و مساعدت‌هایی که نسبت به پایداری برق در واحدهای سیمانی انجام شد، در شرکت سیمان خوزستان به دلیل ظرفیت بالایی که این کارخانه دارد، خوشبختانه سیمان به پاکتی ۵۰ تا ۵۳ هزار تومان کاهش پیدا کرد. البته متوسط قیمت پایه عرضه سیمان در بورس ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت حمل و نقل یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان است، افزود: اجرت حمل و نقل ۸ تا ۹ هزار تومان است که در آبادان تا ۱۰ هزار تومان نیز افزایش پیدا کرد و به این دلیل قیمت سیمان افزایش پیدا می‌کند.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: مهمترین فاکتوری که در خصوص سیمان برای ما اهمیت دارد بجث عرضه بیشتر سیمان و پایداری بیشتر برق است که در این زمینه از معاون اقتصادی استاندار خوزستان تشکر می‌کنم که در پایداری برق بسیار کمک کردند. تلاش بر این بود که این پایداری مستمر باشد که خوشبختانه تا کنون ادامه داشته است.

نظری عنوان کرد: شرکت‌های سیمان کارون و بهبهان یک هفته ای به دلیل تعمیرات تعطیل هستند اما با توجه به ذخیره ای که در انبارها دارند و از این طریق در حال عرضه سیمان هستند، در حال حاضر ثبات قیمتی را در این زمینه داریم و به نوعی تنشی مانند تنش ماه گذشته را نداریم.

رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل ثبات قیمت آهن آلات صادرات آهن کشور روسیه است، گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده آهن الات ۱۰ درصد کاهش قیمت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در خصوص کالاهای دیگر مثل آهن آلات، اگرچه بحث انرژی برق تاثیر مستقیم دارد اما ذخیره سازی و عرضه مستمر و پایداری در این حوزه وجود داشته است و به عنوان اولویت در فولاد خوزستان قرار داده شده بود و صنایع فولاد ما تا حدودی تغذیه شدند و به نوعی کارخانه‌های ما با مشکل تامین مواد اولیه مواجه نشدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.