کد مطلب: ۱۱۹۵۸۸

طلا گران شد

طلای جهانی در معاملات امروز افزایش یافت اما به دلیل اینکه سرمایه گذاران پس از تعطیلات طولانی کریسمس سرگرم ارزیابی جهت حرکت بازار بودند، حجم معاملات سبک بود. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۳۶.۸۰ دلار رسید در حالیکه اوایل معاملات به ۱۱۳۱.۳۵ دلار عقب نشینی

طلای جهانی در معاملات امروز افزایش یافت اما به دلیل اینکه سرمایه گذاران پس از تعطیلات طولانی کریسمس سرگرم ارزیابی جهت حرکت بازار بودند، حجم معاملات سبک بود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۳۶.۸۰ دلار رسید در حالیکه اوایل معاملات به ۱۱۳۱.۳۵ دلار عقب نشینی کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۱۳۸.۲۰ دلار ایستاد.

یوئیچی ایکمیزو، مدیر معاملات کالا در بانک استاندارد توکیو به رویترز گفت: سرمایه گذاران منتظر هستند تا ترامپ قدرت را بدست گیرد و سیاستهای واقعی که وی اجرا خواهد کرد، مشخص شود. در چنین شرایطی سرمایه گذاران به طلا نیاز دارند و در عوض، در سهام سرمایه گذاری می کنند.

دلار آمریکا با انتظارات برای رشد قوی‌تر اقتصاد پس از ریاست جمهوری ترامپ، به بالاترین سطح ۱۰ ماه گذشته در برابر ین صعود کرد و ۱۱۸.۶۶۰ ین معامله شد. قوی‌تر شدن دلار، تقاضا برای کالاهایی که به این ارز قیمت گذاری می شوند، را محدودتر می کند زیرا برای دارندگان سایر واحدهای ارزی گرانتر می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا در معاملات سبک روز سه شنبه وضعیت یکسانی نداشتند زیرا بیشتر بازارهای بزرگ روز دوشنبه برای تعطیلات کریسمس تعطیل بودند.

آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد مدیران مالی و صندوقهای سرمایه گذاری معاملات خرید طلا در بازار کامکس را برای ششمین هفته متوالی در هفته متوالی به ۲۰ دسامبر کاهش دادند.

تقاضا برای طلا در هند در معاملات هفته گذشته ضعیف ماند زیرا کمبود نقدینگی و تعطیلات، خریداران را از بازار دور نگه داشته است در حالیکه اختلاف قیمت با بازار جهانی در چین کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره نیم درصد کاهش یافت و به ۱۵.۸۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین با یک درصد افزایش، ۸۹۸ دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با ۱.۱ درصد افزایش، ۶۶۳.۲۲ دلار بود که بزرگترین افزایش روزانه در حدود یک ماه گذشته بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.