کد مطلب: ۲۲۶۸۴۲

قیمت طلا افت کرد

قیمت طلا افت کرد

پس از این که ایالات متحده و چین، صحبت از تمایل برای حل مناقشه تجاری خود از طریق مذاکره به میان آوردند، قیمت طلا هم در بازارهای جهانی افت کرد.

پس از این که ایالات متحده و چین با اشاراتی نشان دادند که تمایل دارند مناقشه تجاری خود را از طریق مذاکره حل‌وفصل کنند، با افت تقاضا برای سرمایه امن، قیمت طلا که دیروز با بالا گرفتن تنش‌ها به اوج رسیده بود، افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با آرام شدن بازارها سرمایه‌گذاران پول خود را دوباره به سوی سهام سرازیر کردند و باعث شدند بازارهای سهام جهان رشد کنند. درحالی که با تقویت دلار، طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر تمام شد.

فواد رزاق‌زاده، تحلیل‌گر فورکس‌دات‌کام گفت: قیمت طلا از دو طرف تحت فشار قرار گرفت؛ هم تقویت دلار و هم تثبیت بازارهای سهام که باعث شد تقاضا برای سرمایه‌های امن کاهش پیدا کند.

قیمت خرید فوری طلا، تا ساعت ۱۸: ۰۰ به وقت تهران، ۰.۳ درصد افت کرد و به ۱۳۲۹.۰۳ دلار برای هر اونس رسید.

پیش‌خرید طلای آمریکا ۰.۶ درصد افت کرد و به قیمت ۱۳۳۲.۵۰ دلار برای هر اونس رسید.

این درحالی است که روز چهارشنبه پس از این که آمریکا بر روی لیست گسترده‌ای از کالاهای وارداتی چین که ارزش سالیانه آن‌ها بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار بود، تعرفه وضع کرد و با واکنش سریع پکن و وضع تعرفه از سوی چین بر کالاهای کلیدی آمریکایی روبرو شد، قیمت طلا جهش کرده و به ۱۳۴۸.۰۶ دلار برای هر اونس رسیده بود.

هم واشنگتن و هم پکن بعدا اعلام کردند که مایلند از طریق مذاکره اختلافات خود را حل کنند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.