کد مطلب: ۴۷۴۸۶۹

همسویی سکه با دلار و طلای جهانی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۶ شهریور

همسویی سکه با دلار و طلای جهانی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 16 شهریور

با نوسانات قیمت طلا در بازه 1900 دلاری، فضا اندکی مبهم شده و خوش‌بینی کارشناسان بازار به روند صعودی این فلز ارزشمند در کوتاه‌مدت رنگ باخته است. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 16 شهریور چقدر بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۵ شهریور با 5,100 تومان کاهش، یک میلیون و صد و یک هزار تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: با نوسانات قیمت طلا در بازه 1900 دلاری، فضا اندکی مبهم شده و خوش‌بینی کارشناسان بازار به روند صعودی این فلز ارزشمند در کوتاه‌مدت رنگ باخته است. قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با اندکی افزایش به 1935 دلار رسید.

در هفته گذشته طلا شاهد کاهش حدودا 4 درصدی بود که بیشترین افت هفتگی از اوایل ماه مارس به شمار می‌رود. به دلیل بالا رفتن بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا که سبب خروج بخشی از سرمایه‌ها از بازار طلا شده، قیمت فلز زرد تحت فشار قرار گرفته است.

پس از آنکه خزانه‌داری آمریکا میزان زیادی از اوراق قرضه را روانه بازار کرد، بازدهی شاخص اوراق قرضه 10ساله دولت آمریکا افزایش داشت و سبب ترمیم بخشی از افت ارزش اخیر دلار شد.بالا رفتن بازدهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا را افزایش می‌دهد.

همسویی سکه با دلار و طلای جهانی

سکه پس از پشت سر گذاشتن نوسانات در کانال قبلی وارد سیر صعودی شده و در کانال 11 میلیونی در حال رکورد زنی است. سکه که روز پنج‌شنبه اندکی کاهش قیمت را تجربه کرده بود باردیگر افزایشی شد و در روز شنبه هر سکه تمام در بازار آزاد 11 میلیون و 400 تومان معامله شد که نشان‌دهنده 200 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته است.

قیمت نیم سکه بهار آزادی 5میلیون و 560 هزار تومان است که افزایش 40 هزار تومانی را نسبت به روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد. ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 170 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 720 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. روند افزایشی و آهسته اونس طلا در بازار جهانی و افزایش نرخ دلار در کشور بر قیمت سکه اثرگذار است و سکه مسیری همسو با این دو دارد.

در صورتی که دلار به رشد خود ادامه دهد، سکه هم می‌تواند رکورد تازه‌ای را به ثبت برساند. با این حال، در دفعات پیشین هر زمان قیمت سکه در این سطوح قرار گرفت، میزان فروش‌ها هم افزایش پیدا کرد. به گفته برخی معامله‌گران فنی، سکه در صورتی که با قدرت از سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور کند، انتظارات برای ورود این فلز گرانبها به کانال ۱۲ میلیون تومانی بیشتر خواهد شد.

sekeee

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا ۱۵ میره

    • ناشناس

      واقعا؟

  • مریم

    به نظرتون فروش سکه به صلاح هست یا نه؟احتمال اینکه سکه به بالای 12برسه چه قدر است؟

    • دکتر صبادی

      برای کسب سود و حفظ سرمایه خود هرچه زودتر طلا و سکه بخرید که تا پایان سال قراره خیلی گران شوند و من آینده طلا و سکه بسیار درخشان و باور نکردنی می بینم تا گران تر نشده است بخرید که به سودی کلان دست می یابید فقط باید صبور باشید از ریزش های جزیی نترسید و به حرف بیهوده گویان گوش ندهید

  • زهرا

    الان طلا بخریم؟