کد مطلب: ۶۱۸۶۳۲

افزایش قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز

افزایش قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز

قیمت اونس جهانی طلا امروز ۲۹ دی ۱۸۱۵ دلار اعلام شد. طلای ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه با ثبات قیمت در بالاترین نرخ ۱۸۱۵ و در پایین‌ترین نرخ ۱۸۱۰ دلار اعلام شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز با کمی کاهش در بالاترین قیمت یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان ثبت شده است.

11 4

آرامش قیمتی در بازار طلا و سکه

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، بازار طلا و سکه روز سه‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه را نیز با توجه به نوسانات اندک اخیر دلار چندان تغییراتی را به خود ندید و در همان محدوده قیمتی ۱۲‌میلیون و ۲۵۰هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

علاوه‌بر این وجود فشارهای تورمی بر روند بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی نیز نوسانات این فلز گرانبهای داخلی را محدودتر و کمتر کرده است. لازم به ذکر است که پایین‌بودن ارزش ذاتی سکه امامی و کاهش نسبی حباب این فلز ارزشمند، عامل مهمی است که انتظارات کاهشی را در این بازار تقویت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

برخی تحلیلگران فنی نیز بر این باور هستند؛ در صورتی‌که سکه سطح ۱۲‌میلیون تومان را به سمت پایین بشکند، می‌توان انتظار افت بیشتر این کالا را در کوتاه‌مدت داشت، اما رخ‌دادن چنین کاهشی ملزم به افت بیشتر دلار در بازار داخل است.

فشارهای نوسانی تورم بر طلا

با تقویت نرخ شاخص دلار و افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا، اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز سه‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه کاهش یافت؛ به‌طوری‌که بهای هر اونس این فلز گرانبهای جهانی تا سطح ۱۸۱۸ دلار (تا ساعت ۱۹ به وقت تهران) افت کرد.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر تصمیم سیاست فدرال‌رزرو ایالات‌متحده هستند که قرار است در ۲۶ ژانویه صادر شود. در همین حال گفته برخی فعالان این بازار بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار که روز دوشنبه منتشر شد، بهبود بازار کار جهانی بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد طول خواهد کشید.

این گزارش می‌افزاید که به‌دلیل عدم‌اطمینان در مورد دوره و مدت زمان همه‌گیری کرونا بیکاری حداقل تا سال۲۰۲۳ بالاتر از سطح قبل از کووید-۱۹ باقی خواهد ماند.

آخرین اخبار از بازار طلا را در سرویس ارز و طلا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهترین گزینه برای فرار مالیاتی طلای دست دوم