کد مطلب: ۱۲۳۰۱۴

قیمت طلا به پایین ترین رقم در ۲ هفته گذشته رسید

قیمت طلا به پایین ترین رقم در ۲ هفته گذشته رسید

تقویت دلار و فروش طلا در آستانه سال نوی چینی موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز به رکوردی جدید به عنوان پایین ترین رقم ۲ هفته گذشته دست یابد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تقویت دلار و فروش طلا در آستانه سال نوی چینی موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز

تقویت دلار و فروش طلا در آستانه سال نوی چینی موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز به رکوردی جدید به عنوان پایین ترین رقم ۲ هفته گذشته دست یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تقویت دلار و فروش طلا در آستانه سال نوی چینی موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز به رکوردی جدید به عنوان پایین ترین رقم 22 هفته گذشته دست یابد و در مسیر ثبت اولین هفته کاهشی از اواخر ماه دسامبر به این طرف قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد کاهش به 1182 دلار و 877 سنت رسید که پایین ترین رقم از 11 ژانویه تاکنون بوده است. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.6 درصد کاهش به 1183 دلار رسید.
رونالد لئونگ، فعال بازار طلا گفت: «مجموعه ای از عوامل از جمله تقویت دلار و کاهش حجم معاملات در آستانه سال نوی چینی در افت قیمت ها موثر بوده است.»
تعطیلات یک هفته ای در اکثر کشورهای آسیایی احتمالا موجب خواهد شد تا بازارها کم رونق باقی بمانند.
ارزش دلار آمریکا روز جمعه افزایش یافت و به دلیل خوش بینی نسبت به چشم انداز اقتصادی آمریکا و میزان سوددهی شرکت ها، از پایین ترین رقم 7 هفته اخیر بالاتر رفت، هرچند که سیاست های حمایت گرایانه دونالد ترامپ موجب افزایش عدم قطعیت شده و این به نفع بازار طلا بوده است.
شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز 0.1 درصد افزایش داشت و به 100.5000 رسید. دیروز این رقم به 99.793 رسید که پایین ترین رقم در 7 هفته گذشته بود.
ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «ما احتمال می دهیم که رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی سال 2016 تقویت شده باشد و این قبل از آنکه ترامپ با سورپرایزی دیگر بازار را نجات دهد، موجب تقویت دلار و وارد آمدن فشار بیشتر بر طلا می شود.» آمارهای میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا اواخر امروز منتشر خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.