کد مطلب: ۴۵۲۵۱۶

آخرین پیش‌بینی سیتی‌بانک از قیمت فلز زرد

طلا در میان‌مدت به ۲۰۰۰ دلار می‌رسد

طلا در میان‌مدت به ۲۰۰۰ دلار می‌رسد

سیتی‌بانک اخیرا در گزارشی پیش‌بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۱ به دو هزار دلار در هر اونس خواهد رسید.

هرچند قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر تحت تاثیر عوامل مختلف نوسانات زیادی را تجربه کرده و هنوز از کانال هزار و ۷۰۰ دلار عبور نکرده، اما همچنان بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فلز زرد به‌زودی رکوردهای جدیدی را به‌ثبت خواهد رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کیتکو ، سیتی‌بانک، شرکت خدمات بانکداری آمریکایی، اخیرا پیش‌بینی کرده است که قیمت این فلز گرانبها به دو هزار دلار خواهد رسید.

تحلیلگران این موسسه می‌گویند، با توجه به نرخ‌های بهره منفی یا نزدیک به منفی در کشورهای مختلف جهان، احتمال صعود طلا بسیار بالاست.

این بانک آمریکایی متوسط قیمت طلا را در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ هزار و ۷۱۵ دلار پیش‌بینی کرده، اما می‌گوید این رقم در سال آینده میلادی به هزار و ۹۲۵ دلار در هر اونس خواهد رسید.

در هفته‌های اخیر انتظار می‌رفت با تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان، قیمت طلا رشد کند. با این حال، بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و امیدواری سرمایه‌گذاران، افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک را به‌دنبال داشته که مانع از رشد بیشترِ قیمت فلز زرد شده است.

سیتی‌بانک در سال جاری، سطح مقاومتی هزار و ۸۰۰ دلار و سطوح حمایتی هزار و ۶۸۲ دلار و هزار و ۷۲۰ دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده است.

در گزارش این بانک آمریکایی آمده است، به‌جز طلا، نقره دیگر دارایی امنی است که به‌دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش نرخ بهره با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه خواهد شد.

سیتی‌بانک، قیمت ۲۲ دلار در هر اونس را برای نقره در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده است.

با توجه به شروع فعالیت‌های صنعتی و برداشته شدن محدودیت‌ها، برخی تحلیلگران چشم‌انداز بهتری را برای نقره در مقایسه با طلا در نظر گرفته‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فریدون اهورای

    یه سوال چرا بیشتر طلای جهانی پیش بینی میکنید از لحاظ افزایش در چند ماه دیگر مگر در ایران کارشناسی نداریم که افزایش طلای داخلی بیش بینی کنند همه اش به قیمت های خارجی چسبیده اید!!

    • الهام میرمحمدی

      در بخش اقتصاد جهان قاعدتا باید به بازارهای جهانی و پیش‌بینی‌هایی که در این زمینه وجود داره بپردازیم. پیش‌بینی طلای داخلی و سایر بازارها در ایران هم در اقتصاد کلان و بازار توسط خبرنگار این بخش بهش پرداخته می‌شه.

    • سلمان

      مطابق پیش بینی ها تا اواسط سال 2021 واکسن کرونا آماده میشه و اقتصاد جهانی از رکود خارج میشه بنابراین پیش بینی قیمت طلای جهانی برای سال آینده باید نزولی باشه نه صعودی.
      دلیل این پیش بینی سیتی بانک را متوجه نمیشم؟! لطفا بیشتر توضیح بدهید

    • مهدي

      فریدون جان
      برادر گرامی
      طلا مانند گوجه و خیار نیست که هر روز در هر نقطه از دنیا تولید و مصرف بشه !! حجم طلای شانخته شده و استحصال شده مشخص ه در همه دنیا هم( با اختلاف ناچیز از بابت قوانین داخلی مثل مالیات و … ) یک قیمته . در همه دنیا قیمت طلا حاصل ضرب قیمت جهانی و قیمت دلار به پول اون کشوره . لذا پیش بینی قیمت داخلی طلا یعنی پیش بینی قیمت جهانی ضرب در نرخ دلار
      پس کسی به خارجی ها نچسبیده !!!! ما همه در یک کره به نام زمین زندگی می کنیم .

  • ناشناس

    بالارفتن تنش های میان چین و آمریکا قطعا به افزایش قیمت طلا منجر میشه

  • rad

    طلا در افق زمانی 3 سال پیش رو حداقل 3000 دلار خواهد بود…من خودم پوزیشن بای با اهرم 6 با دید بلند مدت بر روی اونس باز کردم….

  • محمد مهدی

    من میخوام انشالله که همه وسایل ها ارزون بشند و قیمت هر گرم طلا هم بشه 100هزار تومان چون داییم العان دوماد میخواد بشه رفته 4قطع مبل خریده 7میلیون تلویزیون خرید با میز 17میلیون آخه به کی بگی انشالله که ارزون بشند همه وسایل ها انشالله هر کی موافقه بزنه