کد مطلب: ۳۹۳۱۶۳

قیمت طلا به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسید

قیمت طلا به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسید

به دنبال تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه به بالاترین سطح شش سال گذشته رسید.

به دنبال تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه به بالاترین سطح شش سال گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.9 درصد رشد، به هزار و 486 دلار و 41 سنت رسید.

به عقیده تحلیلگران جنگ‌های تجاری کلیدی‌ترین عامل افزایش قیمت طلا در هفته‌های اخیر بوده است. به نظر می‌رسد ادامه لفاظی‌ها میان پکن و واشینگتن به رشد بلندمدت این فلز گرانبها منجر شود.

نظرسنجی‌های رویترز نشان می‌دهد، صادرات چین در ماه جولای تحت تاثیر افزایش تعرفه‌ها برای دومین ماه متوالی کاهش خواهد یافت.

در عین حال، انتظار می‌رود واردات این کشور هم در ماه جولای کاهش یابد و به گفته کارشناسان اقتصادی این مساله نشان می‌دهد که چین موفق نشده از طریق اقدامات تحریک اقتصادی از آهسته شدن رشد جلوگیری کند.

موسسه گلدمن سَکس به تازگی پیش‌بینی کرده که احتمالا توافق تجاری تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 صورت نخواهد گرفت.

شرکت خدمات مالی مورگن استنلی نیز در مورد وقوع قریب‌الوقوع رکود به دنبال ادامه مقابله‌جویی‌های اقتصادی دو کشور هشدار داده است.

در عین حال ممکن است فدرال‌رزرو آمریکا ماه آینده هم نرخ بهره را کاهش دهد. ادامه سیاست‌های انبساطی در آمریکا به‌طور قطع به افزایش بیشترِ قیمت طلا منجر خواهد شد.

بر اساس تحلیل تکنیکال رویترز انتظار می‌رود، سطح مقاومتی بعدی برای طلا هزار و 497 دلار باشد. اگر این سطح شکسته شود قیمت جهانی طلا می‌تواند به هزار و 524 دلار برسد.

در معاملات امروز همچنین قیمت نقره با 1.7 درصد افزایش به 16.73 دلار و پلاتین با یک درصد افزایش به 855.76 دلار رسید.

پالادیوم اما با 0.1 درصد کاهش با قیمت 1.436.34 دلار در هر اونس معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.