خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۷۲۸۵

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو / افزایش تقاضا برای خرید سکه طرح جدید

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو / افزایش تقاضا برای خرید سکه طرح جدید

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: هفته گذشته قیمت انس جهانی طلا به یک هزار ۷۳۰ دلار رسید. این در حالی است که نخستین روز هفته قیمت فلز زرد جهانی با ۲۷ دلار کاهش به قیمت یک هزار و ۷۰۳ رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته پنجم آوریل طلا با افت ۰٫۸ درصدی مواجه شد. تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و عدم قطعیت، فلز زرد از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳ درصد بازدهی داشته و تحلیلگران زیادی، ادامه روند صعودی این بازار را پیش‌بینی کرده‌اند. اما آیا قیمت طلا در بازار داخل ارزان خواهد شد؟

بازار طلا رونق ندارد

در همین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود پیش‌بینی قیمت انس جهانی طلا تا یک هزار و ۸۰۰ دلار ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: اقتصاد جهان تحت تاثیر قیمت نفت و ویروس کرونا است. این روزها نوسان قیمت طلای جهانی افزایش یافته و براساس آخرین برآوردها طی هفته‌های گذشته قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و ۷۴۰ دلار رسید. اینکه کارشناسان بین‌المللی قیمت انس جهانی را تا یک هزار و ۸۰۰ دلار پیش‌بینی کرده‌اند، با توجه به رشد منفی اقتصاد تحقق این موضوع بعید نیست.

محمد کشتی‌آرای در ادامه افزود: هفته گذشته قیمت انس جهانی طلا به یک هزار ۷۳۰ دلار رسید و این در حالی است که نخستین روز هفته قیمت فلز زرد جهانی با ۲۷ دلار کاهش به قیمت یک هزار و ۷۰۳ رسید. در شرایط فعلی بازار هنوز رونق چندانی ندارد و رکود در بازار حاکم است. حتی میزان تقاضای خرد برای خرید سکه‌ نیز وجود ندارد.

او اظهار کرد: هفته گذشته قیمت ارز بین نیم تا یک درصد نوسان داشت. با توجه به کاهش قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی بر قیمت طلا تا پایان هفته داشت. این در حالی است که مردم سرمایه‌گذاری بر سکه طرح جدید را ترجیح داده‌اند و همین تقاضا باعث شده قیمت سکه طرح جدید حباب ۲۰۰ هزار تومانی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حقیقت امر

    سرمایه رفتندبه سمت کالاها

  • محمود

    با توجه به پیش بینی ها از افزایش نرخ طلا در بازارهای جهانی،یه توصیه به سهامداران دارم، سودی که بدست میارید حتما روی سکه سرمایه گذاری کنید اینجوری هم از سود بازار طلا نصیبتون میشه و هم روی یک دارایی مطمئن و قوی سرمایه گذاری کردید، در نظر داشته باشید درسته سوددهی بورس بالاتر از دیگر بازارهاست اما قدرت طلا رو در بازارها با هیچ کدوم مقایسه نکنید، طلا یعنی یک دارایی مطمئن در تمام نقاط جهان

    • ناشناس

      ممنون از پیشنهادتون .کدوم نوع سکه به نظرتون بیشتر سود اوره

    • ناشناس

      تمام سکه. بهتره. چون من قبل از عید ربع سکه خریدم هفته پیش به ضررش فروختم

  • بهرام

    سلام. به نظر من همه ی سودها کاذبه. همون چیزی که بهش می گفتم سود باید خرج تورم کالاهای دیگه کنیم

  • ناشناس

    بله خرید سکه یک دارایی امن بودقبل ازویروس کرونا ولی الان نیست

  • ناشناس

    از قدیم گفته اند مالت را زیر سرت نگهدار باتجربه ای که دارم هیچ سرمایه ای بهتراز سکه نیست هر اتفاقی افتاد میتونی همراهت باشه در هر نقطه ای از جهان من در سال ۸۱ مقداری پول جزیی داشتم با این فکر که تمام تخم مرغهایت را در یک سبد نگذار نصف آن را ملک خریدم ونصف آن را سکه اکنون ملک ۲۰ برابر شده سکه ها ۸۰ برابر هیچ وقت کسی در طلا ملک ضرر نمیکند

    • محاسبه گر

      چجوری حساب کرده که شده حباب ۲۰۰هزارتومانی؟
      الان ارز ۱۶۱۰۰ اونس هم ۱۷۱۰ و هراونس هم ۳۰.۱۳۳ گرم میباشد خلوص سکه هم که ۰.۹ اونس میباشد با یه ضرب و تقسیم ساده سکه حداقل باید الان به قیمت جهانی نزدیک به ۶۷۰۰هزارتومان باشه یعنی حبابش منفی هستش.
      30.103 ÷ (۱۷۱۰×۸.۱۳۳×۰.۹×16100)
      تمام

  • ناشناس

    دولت باید فعلا بورس زنده نگهداره
    درغیر اینصورت مردم اگر از بورس منصرف بشن همه پولها به سمت طلا سرازیر خواهد شد افزایش مجدد ارز وطلا خیلی شدید اتفاق خواهد افتاد
    همین روزها مرز کشورها باز خواهد شد تقاضا
    برای ارز تجاری و گردشی افزایش خواهد یافت

  • ناشناس

    این دولتی که حتی حاضر نیست به بدبختی مردم توجه کند وبه حال خودشون رهاشون کرده ومرتب داره چیزی گرون میکنه ما دولت مردمی میخواهیم

  • ناشناس

    تو این اوضاع خرید طلا برای سرمایه گذاری کار عاقلانه ای هست؟من یه کم پول دارم میخام سرمایه گذاری کنم میترسم ضرر کنمم؟به نظرتون چیکار کنم؟؟

  • ناشناس

    دنیا رو به گرانیست ارزان نخواهد شد

  • Samane

    سلام مقداری پول دارم که میخوام سکه بگیرم، کدوم بهتره، تمام، نیم یا ربع؟؟ راهنمایی کنید ممنون میشم