کد مطلب: ۸۱۶۴۱۴

طلا و سکه یک پله عقب نشستند / قیمت سکه ۵۰۰ هزار تومان ارزان شد 

طلا و سکه یک پله عقب نشستند / قیمت سکه 500 هزار تومان ارزان شد 

خبر مذاکرات هسته‌ای و احتمال احیای برجام بالاخره به بازار طلا و سکه هم رسید و قیمت این فلز زرد کمی بیش از روزهای دیگر ریزش کرد. به نحوی که قیمت سکه، یک روزه حدود 500 هزار تومان ریخت. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز وارد کانال 50 هزار تومانی شد و با قیمت 50 هزار و 800 تا 900 تومان معامله شد. اگرچه دلار قیمت‌های پایین‌تر از این را هم به خود دیده بود. برای همین به نظر می‌رسد بازار ارز هنوز اخبار سیاسی را جدی نگرفته و در انتظار تصمیم نهایی است.

اما بازار طلا امروز نسبت به روزهای دیگر واکنش کاهشی بیشتری داشت. قیمت هر گرم طلا بالاخره ازکانال دو میلیون و 500 هزار تومان فاصله گرفت و به دو میلیون و 470 هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه 10 خرداد 1402

قیمت سکه امامی هم با کاهش 500 هزار تومانی به انتهای کانال 30 میلیون نزدیک شد و با قیمت 30 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی به 27 میلیون و 100 هزار تومان رسید. نیم سکه هم با کاهش 200 هزار تومانی به 16 میلیون و 670 هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه هم بدون هیچ تغییری مانند روز گذشته با قیمت 11 میلیون و 140 هزار توان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم 6 میلیون و 500 هزار تومان شد.

فعلا روند داخلی دلار و جهانی طلا با هم همسو شده و قیمت هر دو بازار کاهشی است. بازار داخل چشم‌انتظار اخبار برجام است. اگرچه قیمت دلار یک پله یک پله کاهش پیدا می‌کند و کاملا محتاط است. قیمت طلای جهانی هم در روزهای گذشته کاهشی بوده است. اگرچه کارشناسان معتقدند که قیمت جهانی طلا صعودی است و نهایتا قیمت طلا بالا می‌رود.

در همین راستا علی صادقین کارشناس اقتصادی با اشاره به روند نسبتا با ثبات قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «معتقدم در ماه‌های آینده انس‌ جهانی طلا روند صعودی خواهد داشت اما با توجه به شرایط آرامی که در بازار ارز در داخل کشور داریم و همچنین ورود پولی که در بورس وجود دارد بازار طلا نوسان نسبتا آرام و اندکی در کانال فعلی خواهد داشت.»

وی افزود: «با وجود ثبات در بازار دلار، طلا و سکه اما روند کاهشی قیمت در بازار داخلی موقتی است. درباره طلای جهانی نیز باید گفت تا پایان سال میلادی نیز می‌توان پیش‌بینی کرد انس محدوده ۲۰۰۰ دلاری خود را به دست بیاورد و حفظ کند و شکست این محدوده برای طلای جهانی موقتی است.»

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «روند بازار دلار و به دنبال آن طلا در ماه‌های آینده به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بستگی دارد و روند بازارها بعد از خرداد نیز به جلسه شورای حکام وابسته است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.