کد مطلب: ۵۵۴۲۵۳

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۲۷

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۲۷

قیمت سکه در بازار داخلی با وجود کاهش قیمت طلای جهانی در دقایقی افزایشی شد، این موضوع می‌تواند تحت تاثیر رشد قیمت دلار اتفاق افتاده باشد. نوسانات قیمت سکه به گونه‌ای بود که از مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز گذشت، اما دوباره روند کاهشی پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار آمریکا امروز پنجشنبه، ۲۷ خرداد و در آستانه انتخابات، از مرز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کرد.

قیمت سکه امامی نیز از مرز حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد اما دوباره زیر آن قرار گرفت. قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات روز پنج‌شنبه، ۲۴ هزار ۲۲۰ تومان و ۱۱۰ تومان بالاتر از نرخ عصر روز گذشته بود.

دلار آمریکا که در روزهای اخیر در بازه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کرد، آخرین روز هفته را با قیمت بالای ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان شروع کرد. قیمت دلار در ادامه باز هم افزایش یافت و روی ۲۴ هزار و ۳۴۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در صرافی ملی

امروز پنجشنبه، بیست و هفتم خرداد، همچنین نرخ ارز در صرافی‌ ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به آخرین نرخ دیروز افزایش یافت و بهای دلار برای فروش، به رقم ۲۳۶۲۷ تومان رسید. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۳۱۵۹ تومان تعیین شد.

قیمت فروش برای یورو در صرافی ملی نیز با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸۶۷۲ تومان تعیین شده و قیمت خرید آن ۲۸۱۰۵ تومان اعلام شده است.

سکه مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ نکرد

قیمت سکه امامی نیز همراه با افزایش قیمت دلار رشد کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته قرار داشت، اما در ادامه افزایش یافت و به مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

قیمت سکه برای دقایقی از این مرز عبور کرد، اما دوباره زیر آن و روی قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

افزایش قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که قیمت طلای جهانی در حال کاهش بود و فلز گرانبها تا سطح ۱۸۰۵ دلار نیز افت کرده بود. بر این اساس افزایش قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر رشد قیمت دلار بود.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، تا ساعت ۱۶ و ۵۵ دقیقه، ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح قدیم تا ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۸۱ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۷ به مبلغ یک میلیون و ۶۶ هزار تومان معامله می‌شد.

منبع: اقتصادنیوز ، سایت صرافی ملی و اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جالبه!!!؟؟؟دلارگرون میشه،طلاوسکه ارزون.اینم ازعجایب اقتصادایران دراین چندسال!!!؟؟؟

  • ناشناس

    قمت سکه چنده