کد مطلب: ۵۶۵۴۴۴

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۳۱

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۳۱

در حالی که دو تماس تلفنی مقامات ایرانی با مقامات خارجی کمی از ابهامات بازار ارز را کم کرده است، این بازار، آخرین روز تیر را با ثبات نسبی پشت سر گذاشت. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس معافیت تازه ایران می‌تواند به پول‌های بلوکه شده‌اش در کره جنوبی و ژاپن دست بیابد و البته نه به صورت نقدی و با ورود ارز به کشور. این یعنی معافیت فعلی با آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران متفاوت است. هرچند به باور کارشناسان حتی اگر این ارزهای پیشخور شده هم آزاد می‌شدند تاثیری در بازار ارز نداشتند.

با این حال برخی به اشتباه این معافیت را به آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در این کشورها تعبیر و آن را یک سیگنال مثبت برای بازار ارز ارزیابی کردند.

البته این معافیت ممکن است بتواند شرایط تجارت با ایران را تسهیل کند و روی تراز تجاری کشور تاثیر مثبت بگذارد اما چون قرار نیست ارزی به کشور وارد شود، در کوتاه مدت تاثیری روی نرخ‌ها نخواهد داشت.

نکته قابل توجه دیگر این است که حتی اگر به جای معافیت موجود، اجازه آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران هم داده شده بود و منابعی وارد کشور می‌شد، باز هم تاثیر چندانی نداشت. چرا که رئیس سابق بانک مرکزی سال گذشته اعلام کرده بود که دولت به ازای پول‌های بلوکه شده، پول چاپ کرده و اکنون سهمی از این ارزها ندارد.

حالا از یکسو بحث آزادسازی پول‌های بلوکه ایران به حاشیه رفته و از سوی دیگر مذاکرات سرنوشت‌ساز وین فعلا متوقف شده است.

بنابراین به نظر می‌رسد خبری از سیگنال‌های پرقدرت خارجی نباشد. در داخل هم چاپ‌پول و تورم هر روز رکوردهای بی‌سابقه ثبت می‌کند و به نگرانی‌ها دامن می‌زد.

۲ پیام تلفنی مهم برای قیمت دلار

در میان چنین نگرانی‌هایی، دو تماس تلفنی مقامات ایرانی با مقامات خارجی کمی از ابهامات بازار ارز کم کرده است و به نظر می‌رسد در آینده باید منتظر کاهش نااطمینانی‌های سیاسی در بازار خرید و فروش دلار بود.

روز گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جدید اولین گفتگوی خارجی خود را داشت و در گفتگو با نخست وزیر واتیکان بر دفاع از حقوق انسان‌ها تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری‌ها، رئیسی در این گفتگو بیان کرده است: دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های ایران است. ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت‌های ظالم باشند.

علاوه بر این، محمد جواد ظریف، وزیر فعلی امور خارجه نیز با همتای اماراتی خود گفتگوی تلفنی داشت.

طبق گزارش رسانه‌های مختلف در تماس تلفنی ظریف با شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات دو طرف در خصوص روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

با این روند به نظر می‌رسد احتمالا کمی از نااطمینانی‌های سیاسی بازار ارز کاسته شده و اندکی از انتظارات صعودی در قیمت دلار کاهش یافته باشد.

آخرین قیمت‌ها در بازار ارز

در چنین شرایطی، بازار دلار آخرین روز تیر را همراه با ثبات سپری کرد.

امروز پنجشنبه ۳۱ تیر، قیمت دلار در صرافی ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ اعلامی ۲۴۰۵۹ تومان ثبت شده است. همچنین نرخ خرید دلار ۲۳۵۸۲ تومان اعلام شده است.

قیمت یورو نیز بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ اعلامی، ۲۸۷۸۳ تومان را نشان می‌دهد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی ۲۸۲۱۴ تومان تعیین شده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، دلار در بازار آزاد در بازار دو روز پیش نسبت به سه روز پیش، با ۱۳۰ تومان افزایش، ۲۴,۵۲۰ تومان نرخ گذاری شد.

همچنین دلار در بازار متشکل در بازار دو روز پیش نسبت به سه روز پیش، با ۱۳ تومان کاهش، ۲۳,۹۱۱ تومان نرخ‌گذاری شد.

دلار در سامانه سنا نیز با کاهش ۰.۱۹ درصدی نسبت به چهار روز پیش، ۲۴,۰۵۹ تومان معامله شد. همچنین دلار کانادا با افزایش ۰.۲۴ درصدی نسبت به سه روز پیش، ۱۹,۱۱۹ تومان معامله شد.

عقب‌‌نشینی طلا با پیشروی نقره

به گزارش اقتصاد آنلاین ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه ایالات متحده در میان کمبود اخبار تاثیرگذار بر روند معاملات بازار، کاهش یافت، بر اساس نمودارهای روزانه به نظر می‌رسد روند صعودی معاملات طلا برای ادامه مسیر نیاز به یک کاتالیزور اساسی داشته باشد.

در معاملات روز گذشته بازار فلزات گرانبهای آمریکا قیمت نقره پس از آنکه در معاملات طول شب به پایین‌ترین سطح سه ماه گذشته خود دست یافت، اندکی صعودی شد.

بر این اساس، طلای آتی آگوست با ۸.۵۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۰۲.۲۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۵۵ دلار افزایش به قیمت ۲۵.۲۵ دلار در هر اونس معامله شد.

تغییرات قیمت سکه و طلا

در بازار ایران اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس آخرین نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. همچنین سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۰۴ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۶ و ۳۷ دقیقه به مبلغ یک میلیون و ۵۳ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آخه صحبت با واتیکان و امارات چه ربطی به کاهش قیمت دلار داره؟!!!

  • ناشناس

    چه تلفن های مهمی !!!!! بازار ارز می ترکه با این تلفن ها!!!

  • ناشناس

    امیدواریم با ورود جناب آقای ریسی قیمتها گاهش یابد و قدری زندگی برای قشر ضعیف آسانتر شود.

  • ناشناس

    یه وقت آقایون خسته نشن!!!
    خیلی دارن زحمت میکشن گناه دارن انقدر بهشون فشار میاد