کد مطلب: ۴۰۵۲۴۳

قیمت طلا به گرمی ۴۰۵۱۴۱ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۲۲

قیمت طلا به گرمی 405141 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/7/22

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افت بهای جهانی فلز گرانبها و کاهش نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 405 هزار و 141 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه با توجه به بهبود روابط تجاری آمریکا و چین و رشد نسبی ارزش دلار کاهش یافت و به 1491 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا تحت تاثیر عوامل بنیادین بازار قرار ندارد بلکه تحت تاثیر وضعیت تجاری است. توافق تجاری اخیر میان آمریکا و چین جزییات چندانی نداشت اما برای بهبود ریسک پذیری کافی بود و این امر برای طلا منفی خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نخستین فاز توافق برای پایان گرفتن مناقشه تجاری آمریکا و چین را اعلام و تهدید برای افزایش تعرفه‌ها را معلق کرد که بزرگترین اقدام از سوی دو کشور در ۱۵ ماه اخیر بود.

بازارهای سهام آسیا از این خبر استقبال کردند و شاخص MSCI بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۵ درصد رشد کردند.

تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: اخبار اخیر دلگرم کننده بود با این حال ماه پیش از این در آوریل نیز شاهد اقدام مشابه بودیم. این بار ممکن است قضیه فرق داشته باشد و دو طرف به مذاکراتشان ادامه دهند.

در این بین، بازارها منتظر مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در روز دوشنبه هستند. هر دو طرف اعلام کرده‌اند پیش از رسیدن به توافق درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید کارهای زیادی انجام شود.

طلا معمولا در شرایط ابهام سیاسی و مالی به پناهگاه امن دارایی برای سرمایه گذاران تبدیل می‌شود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ تا ساعت 17، 11,343 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11250 تومان و 11350 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,550 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4634 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12450 تومان و 12550 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 960 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و 965 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه تمام طرح جدید نسبت به دیروز رشد نسبی داشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 405 هزار و 141 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 40 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 240 هزار تومان و 840 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.