کد مطلب: ۴۰۲۶۱۵

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی:

دلار ثابت ماند / طلا ۰.۴ درصد کاهش یافت

دلار ثابت ماند / طلا 0.4 درصد کاهش یافت

در اولین روز از معاملات هفتگی، طلا با 0.4 درصد افت به هزار و 493 دلار و 42 سنت رسید و شاخص دلار در سطح 99.13 واحد قرار گرفت.

به‌دنبال نگرانی‌ها از تشدید تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و با تقویت دلار، قیمت طلا در اولین روز از معاملات هفتگی کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در ساعات ابتدایی روز دوشنبه با قیمت هزار و 493 دلار و 42 سنت معامله شد.

این در حالی است که در هفته‌ای که گذشت بازار طلا سومین هفته کاهشی را یک ماه گذشته پشت سر گذاشت. قیمت فلز زرد در حال حاضر به کمتر از متوسط 50 روز گذشته رسیده است.

روز گذشته معاون وزیر بازرگانی چین از سفر هیاتی از این کشور به آمریکا برای انجام مذاکرات تجاری خبر داد.

او همچنین اعلام کرد: ما منتظر سیزدهمین دور مذاکرات هستیم و امیدواریم هر دو طرف بر اساس احترام متقابل برای حل اختلافات و پیدا کردن راه‌حلی که برای دو طرف مفید است، استفاده کنند.

سفر هیات مذاکره‌کننده چینی در حالی اتفاق می‌افتد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد شرکت چینی را از فهرست بازارهای سهام آمریکا خارج کند. اجرای این تصمیم می‌تواند تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین را تشدید کند.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است اعلام کرده، موجودی طلای آن در معاملات جمعه هفته گذشته با کاهش 0.22 درصدی به 922.88 تن رسیده است.

روند کاهشی قیمت جهانی طلا موجب شده نیمی از تحلیلگران وال‌استریت در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشته باشند. در همین حال، بیشتر سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به روند صعودی طلا خوش‌بین هستند.

در معاملات امروز همچنین دلار تغییر چندانی نکرد. در ساعات ابتدایی روز هر یورو به‌ازای 1.0936 دلار و هر ین ژاپن به‌ازای 107.94 دلار مبادله شد. همچنین هر پوند انگلیس 1.2292 دلار رسید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، در سطح 99.13 قرار گرفت.

شاخص دلار هفته گذشته رشدی 0.87 درصدی را تجربه کرد و موفق شد به بالاترین سطح دو سال گذشته برسد.

تحلیلگران بر این باورند که دلار همچنان جایگاه خود را به‌عنوان دارایی امن حفظ کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.