کد مطلب: ۸۰۵۰۱۴

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز / سقوط سکه با تلنگر فرزین به دلار

قیمت طلا و سکه امروز / سقوط سکه با تلنگر فرزین به دلار

روز گذشته قیمت طلا و سکه افزایشی بود اما امروز اين روند معكوس شد. به نظر می‌رسد كاهش قیمت در بازار فلز زرد متاثر از صحبت‌های شب گذشته فرزین درباره دلار رخ داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز قيمت سکه با كاهش بيش از ٥٠٠ هزار تومانی باز شد. هر مثقال طلا نیز كه روز گذشته در کانال ۱۱ و ۱۲ میلیون تومانی سرگردان بود، امروز با كاهش بيش از ٢٠٠ هزار تومانی قيمت باز شد. شب گذشته با كاهش قيمت انس جهانی طلا، رشد قیمت طلا و سکه کمی تعدیل شد.قیمت سکه 12 اردیبهشت 1402

امروز ١٢ ارديبهشت بازگشایی بازار فلز گرانبها مصادف شد با ورود قیمت دلار به کانال ٥٣ هزار تومانی و كاهش بيش از هزار و ٣٠٠ توماني قيمت. قيمت دلار به خط و نشان فرزين برای خريداران بازار ارز جواب داد و متعاقب آن قيمت در بازار فلز زرد ريزش داشت. گفتنی است انس جهانی طلا نیز فعلا در همان محدوده ١٩٨٠ دلاری نوسان دارد و نتوانسته قله ٢٠٠٠ دلاری را فتح كند.

طلا مالیات بر عایدی سرمایه را پیش‌خور کرده است؟

دیروز مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصويب شد. دریافت این مالیات از معاملات انواع طلا از سوی قانون‌گذار تایید شده است. اما معامله‌گران بازار فلز گرانبها معتقدند موضوع این مالیات مدت‌هاست که مطرح است و اثرات روانی خود را بر جامعه گذاشته است.

از سوی دیگر موضوع ثبت و ضبط تمام مبادلات طلا در سامانه‌ای به نام تجارت در روزهای گذشته مطرح شد. فعالان بازار معتقدند این سامانه‌ی خرید و فروش، موجودی و نقل و انتقالات سکه و طلا را ردیابی و حرکت سرمایه را رصد می‌کند و زیرساخت دریافت مالیات بر عایدی سرمایه همین سامانه تجارت است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

امروز سه شنبه ١٢ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ٥٠٠ هزار تومان ارزان شد. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه با قیمت ۳۴ میلیون و ٣٩٣ هزار تومان در بازار معامله مي‌شود. سکه امامی دیروز به کانال ۳۵ میلیون تومانی ورود کرد اما با کاهش قیمت طلای جهانی نتوانست این محدوده را حفظ کند. سکه بهار در آغاز به كار بازارها ٣٠٠ هزار تومان ارزان شد و در حال حاضر با رقم ۳۰ میلیون و ٤٩٨ هزار تومان معامله می‌شود.

نیم سکه ، امروز ١٠٠ هزار تومان كاهشی شد و با قیمت ۱۹ میلیون و ٦٥٠ هزار تومان، معامله شد. ربع سکه ، با كاهش ١٠٠ هزار تومانی به قیمت ۱۲ میلیون و ٦٥٠ هزار تومان رسید. سکه گرمی نیز ١٠٠ هزار تومان ارزان شد و با قیمت هفت میلیون و ٦٠٠ هزار تومان معامله مي شود .

امروز حباب سکه‌ با روند كاهشي باز شد. حباب سکه امامی ٣٠٠ هزار تومان ريخت و این مقدار کاهش حباب در روز جاری بیشترین رقم ریزش حباب در میان قطعات سکه است.

امروز همچنین قیمت طلا با روند كاهشي باز شد. هر مثقال طلا که دیروز تا کانال ۱۲ میلیون تومانی نیز ورود کرد، در لحظه نگارش این گزارش با قيمت ١١ ميليون و ٨٧٠ تومان معامله مي‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز كاهش محدودی داشت و با قیمت دو میلیون و ٧٤٠ هزار تومان مبادله مي‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.