کد مطلب: ۶۹۱۷۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازگشت طلا و سکه به کانال بالاتر/ قیمت طلا و سکه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

بازگشت طلا و سکه به کانال بالاتر/ قیمت طلا و سکه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، نوساناتی دارد. قیمت‌ها به گزارش برخی منابع به کانال بالاتر بازگشته است. سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۹۳ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته، حدود شش هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۲۲ هزار تومان کمتر از روز گذشته است. این منبع دیروز برای ساعاتی نرخ سکه امامی را ۱۴ میلیون تومان اعلام کرده بود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم چهار هزار تومان کمتر از روز گذشته است. این منبع دیروز برای ساعاتی نرخ سکه بهار آزادی را ۱۳ میلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

بازگشت طلا و سکه به کانال پیشین

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود چهار هزار تومان بیشتر از روز گذشته. این منبع روز گذشته برای ساعاتی نرخ طلا را در کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی اعلام کرد.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۱۴ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز گذشته حدود ۵۵ هزار تومان بیشتر است. این منبع روز گذشته برای ساعاتی نرخ سکه امامی را در کانال ۱۳ میلیون تومانی اعلام کرد.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۵۷ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. به گزارش این منبع، سکه بهار آزادی از دیروز وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۷۵ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، بر خلاف روز گذشته روند افزایشی دارد و به کانال ۳۰ هزار تومان بازگشته است. از روهای پایانی هفته گذشته تا دیروز،، نرخ دلار کاهشی بود. روز گذشته نیز روند نزولی قیمت دلار ادامه داشت و دلار پس از مدت‌‌ها به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت. اما به نظر می‌رسد پاسخ مشروط ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا و عدم واکنش صریح طرف اروپایی به این پاسخ، ابهامات بازار را نسبت به آینده افزایش داده. در نتیجه روند نرخ ارز معکوس شده. ارز آمریکایی در لحظه تنظیم این گزارش به حدود ۳۰,۱۸۰ تومان رسیده است. معاملات غیرقانونی دلار فردایی نیز روند افزایشی دارد.

آخرین تحولات برجامی

شب گذشته ایران پاسخ خود را به مذاکرات برجام برای اتحادیه اروپا ارسال کرد. اتحادیه اروپا نیز ساعاتی بعد تایید کرد که پاسخ ایران را دریافت کرده است.

مشاور هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی در مذاکرات وین، به شبکه خبری الجزیره گفت:«مسائل باقی‌مانده در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای حل شده است.»

واکنش‌ها به پاسخ ایران

یک دیپلمات غربی به نقل از هیات مذاکره‌کننده فرانسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات هسته‌‌ای را به صورت مشروط می‌پذیرد. به این معنی که سیاست گام به گام لغو تحریم‌ها را در قبال بازگشت به تعهدات برجامى پیش خواهد گرفت.

اما «لورا روزن» خبرنگار آمریکایی به نقل از یک مقام اروپایی در توئیتر نوشت که پاسخ ایران عمدتا در حوزه مسائل تحریمی است. آنها درخواست‌های سختی در مورد تحریم‌ها دارند (اصلاحات پرس).

نشریه پولیتیکو با استناد به اظهارات یک مقام غربی ادعا کرده است که پاسخ ایران خواسته‌های بیشتری در زمینه تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره منشا ذرات مواد هسته‌ای که پیش‌تر کشف‌شده توسط بازرسان آژانس طی سال‌های گذشته در محل‌های مختلف، مطرح نمی‌کند.

تهران با این تحقیقات مخالفت کرده و اصرار دارد توافق هسته‌ای تنها در صورتی می‌تواند احیا شود که این تحقیق توسط آژانس، برای همیشه مختومه اعلام شود (ایسنا).

اما میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، پاسخ ایران را سازنده دانست. او گفت: ایران طی روند اصلاح طرح احیای توافق هسته‌ای پیشنهاد تقویت ضمانت‌های مربوط به حفظ توافق در آینده را مطرح کرد. بعید نیست که به زودی دیداری در سطح وزرا در خصوص توافق هسته‌ای برگزار شود. پاسخ ایران به پیشنهادهای اتحادیه اروپا سازنده است و توپ اکنون در زمین واشنگتن است (ایسنا).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.