خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۴۹۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معامله طلا و سکه متوقف شد/ بازار در انتظار خط جدید است

معامله طلا و سکه متوقف شد/ بازار در انتظار خط جدید است

برخلاف روز گذشته، امروز قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش قیمت دلار قرار گرفت و طلا و سکه کمی نزولی شد. اما این کاهش چندان محسوس نبود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز 7 خرداد با مقداری کاهش وارد کانال دو میلیون و 480 هزار تومان شد. قیمت سکه امامی هم 30 میلیون و 500 هزار تومان بود که نسبت به روز قبل کاهش داشت.

قیمت سکه بهار آزادی هم مانند دیگر فلزات زرد کاهش قیمت داشت و به 27 میلیون و 300 هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه 16 میلیون و 670 هزار تومان شد و قیمت ربع سکه 11 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم 6 میلیون و 620 هزار تومان شد.

قیمت طلا و سکه امروز 7 خرداد

بررسی قیمت‌های اعلام شده نشان می‌دهد بازار امروز به خبر کاهش قیمت‌ها واکنش نشان داده است. این در حالی است که علی‌رغم کاهش قیمت دلار در روز گذشته، قیمت فلزات زرد روند افزایشی داشت و به سمت بالا میل کرده بود. اما گویا کاهش قیمت دلار تاثیر خود را بر این بازار گذاشت و روند کاهشی شد.

این کاهش قیمت در حالی است که فعالان بازار معتقد بودند که بازار ارز و طلا، خبر ورود سلطان عمان به کشور را پیشخور کرده است. اما فعلا روند کاهشی قیمت‌ها ادامه دارد و باید دید آیا این کاهش مقطعی است و یا ممکن است سفر سلطان عمان جو خبری ایجاد کند که کاهش قیمت ادامه داشته باشد.

به نظر می‌رسد معامله‌گران بازار فلز گران‌بها فعلا معاملات خود را متوقف کرده‌اند تا سفر سلطان عمان انجام شود و پس از آن خط بازار مشخص شود. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی درست است که سیگنال‌های سیاسی تاثیر مقطعی بر روند قیمت در بازارهای مالی دارند اما بازار در انتظار سیگنالی قوی از جنس مذاکرات برجام است تا انتظارات تورمی را کاهش و تولید و صادرات را افزایش دهد.

اتفاق دیگری که در چند روز گذشته در بازار طلای جهانی رخ داده بود، کاهش قیمت جهانی طلا بود. اما آیا این کاهش ادامه‌دار است؟ علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی با اشاره به ریزش قیمت طلای جهانی به تجارت‌نیوز گفت: «معتقدم این ریزش قیمت طلای جهانی موقتی است. انس با تصمیمات فد محدوده ۲۰۰۰ دلاری را از دست داده اما تا پایان سال میلادی به بالای ۲۰۰۰ دلار برمی‌گردد.»

این کارشناس اقتصادی‌ به روابط مساعد سیاسی با سایر کشورها اشاره کرد و افزود: «با توجه به رویدادهای سیاسی که در کشور در حال وقوع است، افزایش قیمت طلا و سکه را در کوتاه‌مدت پیش‌بینی نمی‌کنم؛ هر چند شاهد کاهش شديد قیمت نیز نباشیم اما قیمت‌ها فعلا در همین محدوده باقی خواهد ماند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.