کد مطلب: ۶۱۸۸۷۱

فضای صعودی برای اونس طلا

سایه دلار بر بازارها / افزایش ناچیز قیمت سکه

سایه دلار بر بازارها / افزایش ناچیز قیمت سکه

اگرچه قیمت اونس جهانی طلا با یک درصد کاهش همراه شد اما قیمت طلا با واکنشی کاملا مخالف طی معاملات امروز یک درصد گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای افزایش سریعتر نرخ‌های بهره آمریکا که بازده اوراق خزانه را به بالاترین رکورد دو سال اخیر رساند، روند کاهشی روز گذشته را ادامه داد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۲ دلار و ۲۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به ۱۸۰۵ دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت یک هفته اخیر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۱۲ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

دنیای اقتصاد نوشت:

افزایش ناچیز قیمت سکه

سکه امامی روز چهارشنبه همزمان با رشد نرخ دلار در بازار داخلی، افزایش قیمت را تجربه کرد، به‌طوری‌که هر قطعه از این سکه روز گذشته به قیمت ۱۲‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. عامل دیگری که بر رشد بهای سکه امامی در بازار داخلی تاثیرگذار بود، افزایش قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز گذشته بود.

به عقیده برخی فعالان بازار طلا و سکه با قرارگرفتن این فلز گرانبهای داخلی بالای سطح ۱۲‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌تواند به‌صورت موقت سایه ریزش قیمت‌ها و فروش بیشتر سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاران از سر بازار سکه برداشته شود. با این حال حباب این سکه به اندازه‌‌‌‌‌‌‌ای بالا است که انتظار افزایش معنادار همزمان با رشد نرخ دلار و اونس طلا درصورت عدم‌ایجاد توافقات دور از انتظار نیست.

فضای صعودی برای طلا

اونس طلا در بازار جهانی روز چهارشنبه افزایش یافت. قیمت‌ها با تضعیف اندک شاخص دلار آمریکا حمایت شدند، به‌طوری‌که هر اونس طلای جهانی به قیمت ۱۸۳۷دلار (تا ساعت ۱۹:۲۰ به وقت تهران) مورد معامله قرار گرفت. گفته می‌شود رکود تورمی یک مشکل بزرگ برای سیاستگذاران در فدرال‌رزرو و سایر نقاط جهان است.

ابزارهای کمی برای مبارزه با تورم و کاهش رشد قیمت‌ها به‌صورت همزمان وجود دارد. به گفته کارشناسان قوی‌‌‌‌‌‌‌ترین راه‌حل برای رکود اقتصادی کاهش نرخ‌های بهره است، اما این نرخ‌ها برای تقریبا دو سال نزدیک به صفر بوده است، با این حال اگر فدرال‌رزرو در افزایش نرخ بهره خیلی سریع حرکت کند، با سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاران با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین اذعان دارند اگر شاخص دلار به‌شدت پایین بیاید در واقع می‌تواند سیگنالی برای صعودی‌شدن طلا باشد.

آخرین اخبار مرتبط با قیمت طلا را در صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.