کد مطلب: ۷۳۰۹۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ آذر ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت طلا و سکه 8 آذر 1401

قیمت طلا و سکه دیروز نیز بر مدار صعودی حرکت کرد و به نظر می‌رسد کانال‌های قیمتی جدید برای سکه تثبیت شده است. سکه امامی به پله سوم کانال ۱۷ میلیون تومانی نزدیک شد و سکه طرح قدیم از نیمه کانال ۱۶ میلیون تومان گذشت. روند رشد در بازار همچنان صعودی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه مانند روزهای گذشته روند افزایشی داشت. دیروز ۷ آذر ۱۴۰۱ قیمت در بازار این فلز زرد در حالی روند رشد به خود گرفت که دلار و انس جهانی طلا به عنوان فاکتورهای تعیین کننده قیمت طلا و سکه در داخل کشور گران شدند.

در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,762.67 دلار است و رشدی در حدود ۸ دلاری نسبت به روز گذشته داشته است.

به نظر می‌رسد تأثیر قیمت طلا و سکه در بازارهای مالی در ۱۰ روز گذشته، فارغ از فاکتورهای تعیین‌کننده روند صعودی به خود گرفته و مستقلا تحت تاثیر تقاضا و سخت‌گیری‌های ارزی دولت گران شده است.

این رشد قیمت در طلا و سکه بیشترین سقف تاریخی در بازار این فلز خوش رنگ است. امروز بازار در حالی آغاز به کار کرد که سکه امامی با روند صعودی، نزدیک به پله سوم کانال ۱۷ میلیون تومانی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد سکه امامی کانال جدید را برای خود تثبیت کرده است.

در روزهای گذشته قیمت سکه به طور میانگین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. ضمن اینکه طی ۱۰ روز گذشته کمتر روزی بوده که این بازار روند نزولی یا با ثباتی به خود بگیرد.

رشد قیمت در تمام بازارهای مالی

فعالان بازار در روزهای گذشته رشد تقاضا و سرازیر شدن سرمایه‌های ثابت را دلیل رشد قیمت طلا و سکه عنوان می‌کردند. آنها امروز عامل افزایش قیمت دلار و انس جهانی طلا را نیز تثبیت‌کننده قیمت در بازارهای طلا و سکه می‌دانند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تائید خبر ۱۷ میلیون تومانی شدن هر قطعه سکه پس از افزایش قیمت گواهی در بازار سرمایه، به ایسنا گفت:«بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت‌ها در بازار سکه به سبب نوسان نرخ ارز در بازار داخل است. قیمت اوراق سکه نیز با پیش‌بینی همین افزایش‌ نرخ ارز بالا رفت. بخش محدودی نیز به سبب خبرهای سیاسی- اقتصادی در سطح دنیاست.»

او معتقد است: «تقاضا در بازار همچنان کم است. این التهاب‌ها و افزایش قیمت‌ها هیچ تاثیری در تقاضا ندارد و بازار همچنان روند متعادل همیشگی خود را طی می‌کند.»

هر چند در مصاحبه‌های گذشته تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه طلا و جواهر، او همیشه تقاضا در بازار را کم و متعادل می‌دانست.

بذرافشان ادامه داد: «سیاست‌های بانک مرکزی در رابطه با اوراق سکه در بورس موضوع اساسی است که باید کنترل شده پیش رود و فاصله خود را با بازار آزاد بیشتر حفظ کند. به این معنا که ارزان‌تر از قیمت سکه در بازار آزاد قیمت‌گذاری و عرضه شود.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: «اگر سیاست‌های بانک‌ مرکزی به گونه‌ای باشد که قیمت‌ها پایین‌تر از قیمت سکه در بازار آزاد عرضه شود، تأثیر مثبتی در بازار آزاد خواهد داشت و می‌تواند در ثبات بازار و حتی کاهشی شدن قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.»

او در رابطه با حباب سکه گفت: «حباب سکه امروز بزرگ‌تر شد و در محدوده دو میلیون تومان قرار گرفت. براین اساس در حال حاضر هر قطعه سکه تمام طرح جدید در حدود دو میلیون تومان دارای حباب است.»

در این میان، روز گذشته پلیس امنیت ملی نیز از دستگیری دلالان ارزی و کشف ۱۱ میلیون دلار تقلبی در بازار ارز تهران خبر داد. به گفته این نهاد امنیتی، با اقدامات و هماهنگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی در رهگیری اخلالگران بازار ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی فراجا؛ شبکه هفت نفره انتقال و توزیع ارز تقلبی در سطح بازار تهران منهدم شد.

از بازار چه خبر؟

امروز دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی با افزایش حدودی ۲۷۵ هزار تومانی در محدوده قیمتی ۱۷ میلیون و ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشت.

قیمت سکه طرح قدیم که روز گذشته به کانال ۱۶ میلیون تومانی ورود کرد، امروز بیش از ۳۰۰ هزار تومان گران شد و از نیمه کانال مذکور عبور کرد. امروز این قطعه از سکه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار داد و ستد شد.

نیم و ربع سکه هر کدام ۸۰ هزار تومان گران‌ شدند و به ترتیب ۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت‌های معاملاتی این قطعات سکه در بازار بودند.

سکه گرمی هم ۸۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه در روزهای گذشته کمترین رشد قیمت و حباب قیمتی را در خانواده خود داشته است. سکه گرمی با قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

قیمت طلا نیز امروز افزایش داشت. هر مثقال طلا بیش از ۳۰ هزار تومان گران شد و به ۶ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۷ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۵۴۶ هزار تومان رسید.

در لحظه نگارش این گزارش حباب تمام قطعات سکه به استثناء نیم سکه بزرگ شد. بیشترین سهم افزایش حباب برای سکه طرح قدیم بود.

1 11zon 4

آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.