کد مطلب: ۸۱۵۴۹۰

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه ۹ خرداد ۱۴۰۲ / معامله‌گران طلا از بازار جا ماندند

قیمت طلا و سکه 9 خرداد 1402 / معامله‌گران طلا از بازار جا ماندند

روز گذشته قیمت طلا و سکه برخلاف تصور معامله‌گران افزایش داشت. معامله‌گران انتظار کاهش قیمت در بازارهای مالی را متعاقب سفر پادشاه عمان داشتند. آنها در انتظار سودهای شیرین از روند کاهشی بازار بودند اما قیمت‌ها معامله‌گران را نقره‌داغ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت دلار همراه شد و روند صعودی داشت. در دو روز ابتدایی این هفته معامله‌گران بازار طلا و سکه با خوش‌بینی در انتظار کاهش قیمت در بازار فلز زرد بودند.

قیمت سکه و طلا 8 خرداد 1402

دیروز سکه بار دیگر وارد کانال ۳۱ میلیون تومانی شد و هر مثقال طلا نیز با کانال ۱۱ میلیون تومانی تنها ۵۰ هزار تومان فاصله داشت. به نظر می‌رسد اعتماد بازار نسبت به رویدادهای سیاسی از بین رفته است. در بازار دیروز خریدار زیاد بود و فروشنده کم. فعالان بازار درصدد خرید بودند تا فرصت‌های از دست رفته روزهای گذشته را جبران کنند و از بازار جا نمانند.

کارشناسان اقتصادی همواره بر تاثیر قیمت دلار بر بازار طلا و سکه تاکید دارند و معتقدند این دلار است که به بازار فلز زرد خط می‌دهد. آنها می‌گویند تاثیر وقایع سیاسی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و بازارها نیز تا زمانی که تکلیف توافقات و تفاهمات روشن نشود نمی‌توانند روند بگیرند.

این در حالی است که قیمت انس جهانی طلا نیز دیگر فاکتور تعیین قیمت در بازار فلز زرد است. طلای جهانی طلا روز گذشته اندکی افزایش داشت اما در لحظه نگارش این گزارش با روند کاهشی همراه بود و با قیمت ۱۹۴۳ دلار معامله می‌شود.

بازی سکه با قیمت

دیروز دوشنبه هشتم خرداد‌ماه قیمت سکه امامی ۵۹۵ هزار تومان گران شد. این قطعه که روز شنبه به کانال ۳۰ میلیون تومانی رسیده بود دیروز به کانال ۳۱ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۳۱ میلیون و ۸۷ هزار تومان مبادلهشد.

همچنین قیمت سکه بهار ۴۸۹ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی معامله شد. دیروز قیمت نیم سکه و ربع‌ سکه راه رفته روز یکشنبه را برگشتند و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند.

همچنین نیم‌سکه با قیمت ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز با رقم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شدند. دیروز سکه گرمی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شد.

طلا به کانال ۱۱ میلیونی نزدیک شد

دیروز قیمت طلا نیز با افزایش قیمت دلار همراه شد. هر مثقال طلا با ۱۳۴ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۳۰ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۵۲۶ هزار تومان معامل هشد. در روز گذشته طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۹۳ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. بیشترین مقدار افزایش حباب مربوط به سکه امامی با ۴۸۵ هزار تومان رشد بود. حباب این قطعه بار دیگر هفت میلیونی شد. حباب سکه بهار نیز ۳۸۲ هزار تومان گران شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.