کد مطلب: ۳۹۲۷۰۸

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی

رشد ۰.۲ درصدی طلا / شاخص دلار به کمترین سطح یک هفته اخیر رسید

رشد 0.2 درصدی طلا / شاخص دلار به کمترین سطح یک هفته اخیر رسید

به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با رشد 0.2 درصدی مواجه شد و شاخص دلار به کمترین سطح یک هفته اخیر رسید.

به دنبال تضعیف دلار و تشدید تنش‌های تجاری میان واشینگتن و پکن، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، در معاملات روز دوشنبه قیمت هر اونس طلا به هزار و 443 دلار و 54 سنت رسید.

تحلیلگران بر این باورند که تغییر رویکرد فدرال‌رزرو پس از 10 سال و اتخاذ سیاست‌های انبساطی منجر به کاهش ارزش دلار شده است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، از ماه سپتامبر تعرفه‌های 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد و اگر چین فورا توافق تجاری را امضا نکند، ممکن است این تعرفه‌ها باز هم افزایش پیدا کنند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند، تشدید و ادامه تنش‌های تجاری فدرال‌رزرو را ناچار خواهد کرد تا با هدف محافظت از اقتصاد این کشور روند کاهش نرخ بهره را ادامه دهد.

داده‌های مربوط به مشاغل ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، حکایت از کاهش سرعت استخدام و ساعت‌های کاری کمتر برای کارگران در بخش تولید دارد.

ذخایر اس‌پی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.36 درصد افزایش یافت و به 830.76 تن رسید. این در حالی است که این رقم روز پنج‌شنبه 827.82 تن اعلام شده بود.

آخرین نظرسنجی کیتکو که در دوم آگوست منتشر شده نشان می‌دهد، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند. مهم‌ترین دلیل این پیش‌بینی هم کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا و تشدید جنگ تجاری میان چین و آمریکاست.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، امروز به کمترین سطح یک هفته گذشته رسید.

این در حالی است که ارزش یوان در معاملات امروز با افت بیش از یک درصد مواجه شد و به کمترین میزان 11 سال گذشته رسید. این اولین بار از ماه می 2008 تاکنون است که یوان بیش از هفت دلار مبادله می‌شود.

هر دلار آمریکا همچنین به ازای 105.80 ین مبادله شد و این کمترین نرخ از ژانویه سال جاری محسوب می‌شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.