کد مطلب: ۷۹۸۸۵۱

قیمت فرش دستباف صادراتی اعلام شد

قیمت فرش دستباف صادراتی اعلام شد

سازمان توسعه تجارت جزئیات فهرست کالاهای صادراتی ایران در سه سال گذشته را منتشر کرده که در میان آنها گروه فرش‌های دستباف صادراتی، یکی از متنوع‌ترین محصولات به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود آنکه آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر میزان صادرات فرش ایرانی کاهش پیدا کرده و در بعضی بازارها، رقبا فعالیت گسترده‌تری از تاجران ایرانی داشته‌اند اما به نظر می‌رسد همچنان فرش‌های با کیفیت ایرانی با قیمت‌هایی قابل توجه معامله می‌شوند.

بر اساس نرخ‌هایی که از سال ۱۳۹۹ نهایی شده و در آمارهای سازمان توسعه تجارت آمده، فرش‌های ایرانی در هر متر مربع به دلار قیمت گذاری شده‌اند که البته بازه قیمتی گسترده‌ای را نیز شامل می‌شود.

قیمت فرش‌های ایرانی در بازار جهانی از متری ۲۰ دلار آغاز شده و در بالاترین قیمت به متری ۹۰۰ دلار نیز رسیده‌اند.

ارزان قیمت‌ترین فرش‌های ثبت شده در این فهرست به فرش دستباف تجاری همدان، فرش دستباف تجاری آذربایجان و انواع تکه دوزی فرش‌های ایرانی باز می‌گردد که در هر متر مربع ۲۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

فرش دستباف بته میر، فرش دستباف جوشقان، میمه و خسرو آباد و فرش دستباف یزد پشمی نیز در هر متر ۲۵ دلار قیمت خورده‌اند.

در بازه قیمتی بعدی، فرش‌های ایرانی به هر متر ۱۰۰ دلار رسیده‌اند. فرش دستباف تبریز، فرش دستباف هریس، فرش دستباف شهربافت همدان، فرش دستباف ساروق، جوزان و ملایر و فرش دستباف کاشان و اردکان کرک در این بازه قیمت گذاری شده‌اند.

در میان گران قیمت‌ترین فرش‌ها، فرش دستباف قم تمام ابریشم ۱۵ به متر به بالا، در هر متر ۹۰۰ دلار قیمت خورده است و به این ترتیب گران قیمت‌ترین فرش صادراتی ایران در بازارهای جهانی به شمار می‌رود. پس از آن فرش دستباف تبریز تمام ابریشم، فرش دستباف کاشان تمام ابریشم و فرش دستباف اصفهان و نائین تمام ابریشم نیز متری ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند.

فرش دستباف تبریز ۶۰ رج به بالا متری ۴۰۰ دلار، فرش دستباف ترکمن تمام ابریشم متری ۳۵۰ دلار و فرش دستباف اصفهان نیز متری ۳۵۰ دلار قیمت گذاری شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.