کد مطلب: ۷۱۵۸۱۶

قیمت لیر امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۱/ چه پرسشی ذهن اردوغان را مشغول کرد؟

قیمت لیر امروز 30 مهر 1401/ چه پرسشی ذهن اردوغان را مشغول کرد؟

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۴۷ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۸ تومان کاهش همراه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۴۷ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه هزار و ۵۴۷ تومان و کمترین قیمت هزار و ۵۴۷ تومان است.

پرسشی که ذهن اردوغان را مشغول کرده است

این روزها، یک سوال مهم، ذهن رجب طیب اردوغان و تیم او را سخت مشغول کرده است. او و معاونینش در دولت و حزب عدالت و توسعه، به دنبال پاسخی برای این پرسش سیاسی مهم هستند: نامزد نهایی ائتلاف مخالفین برای انتخابات ریاست جمهوری، چه کسی خواهد بود؟

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سال ۲۰۲۳ میلادی و در ماه ژوئن برگزار خواهد شد. چنین چیزی به این معنی است که ۸ ماه به برگزاری انتخابات مانده است. اما شرایط کنونی ترکیه، بسیار حساس تر از آن است که بشود طراحی عملیات روانی و رسانه ای انتخابات را به آینده موکول کرد.

حزب عدالت و توسعه، می خواهد کار را یکسره کند و از این اطمینان پیدا کند که بازی بعدی را هم می برد. این در حالی است که بر اساس نتایج روشن نظرسنجی های معتبر میدانی، بحران اقتصادی، به جایگاه اردوغان و حزب او لطمه زده و رقیب، شانس فراوانی برای رسیدن به پیروزی دارد.

اردوغان: اگر جرات داری به میدان بیا!

اردوغان در بازگشت از سفر، یک بار دیگر از رهبر حزب جمهوری خلق درخواست کرد که به عنوان رقیب اصلی برای انتخابات پیش رو رسماً به میدان بیاید.

رئیس جمهور ترکیه در یک سال گذشته، بارها در سخنرانی های عمومی، مصاحبه ها و سفرها، به شکلی تحقیرآمیز از کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق یاد کرده و خطاب به او می گوید: «اگر جرات داری، نامزدی ات را اعلام کن و به میدان بیا!»

چرا اردوغان مایل است که حتماً کلیچدار اوغلو رقیب نهایی او شود؟ در پاسخ به این سوال، دلایل فراوانی می توان ذکر کرد. اما شاید مهمترین دلیل، این است که اردوغان تصور می کند کلیچدار اوغلو از نظر تیپ و ظاهر، توان به خروش آوردن مردم در سخنرانی های میدانی، کاریزما و محبوبیت، در برابر او کم می آورد و می تواند به راحتی او را شکست دهد. دلیل دیگر نیز این است که به زعم اردوغان، کلیچدار اوغلو در داخل حزب خود، مخالفین قدرتمندی دارد و اگر به عنوان نامزد نهایی معرفی شود، تنها حمایت بخشی از حزب خود برخوردار خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.