کد مطلب: ۴۰۴۹۷۹

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویر در گفتگو با تجارت‌نیوز:

سال آینده قیمت موبایل گران می‌شود

سال آینده قیمت موبایل گران می‌شود

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویر می‌گوید: ما پیشنهاد افزایش نرخ تعرفه موبایل‌های مسافری را به هیات دولت ارائه داده‌ایم. چنانچه افزایش نرخ تعرفه موبایل‌های مسافری افزایش یابد قیمت موبایل نیز تا حدودی گران می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بحث افزایش نرخ تعرفه برای واردات گوشی‌های تلفن همراه داغ شده است. هر چند که این روزها خرید موبایل‌های جدید و بروز تا حدودی از سبد خانواده‌های ایرانی حذف شده اما فعالان بازار معتقدند چنانچه دریافت نرخ تعرفه برای ورود گوشی همراه مسافر بالا رود؛ سود حاصل از واردات رسمی موبایل به جیب دولت و صرف بخش‌های زیرساختی کشور می‌شود. اخیرا هم حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت از افزایش نرخ تعرفه موبایل‌های مسافری خبر داد. در راستای سخنان این مقام مسئول کمیسیون ماده یک وزارت صنعت معدن و تجارت پیشنهاد خود را در رابطه با ورود گوشی همراه مسافر تعیین کرد. بر این اساس با افزایش حقوق ورودی گوشی به ۲۶ درصد و حذف معافیت‌های مندرج در قانون موافقت شده است.

در همین حال، رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویر در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت تلفن همراه در سال 99 گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت موبایل به قیمت دلار بستگی دارد. ما پیشنهاد افزایش نرخ تعرفه موبایل‌های مسافری را به هیات دولت ارائه داده‌ایم. چنانچه افزایش نرخ تعرفه موبایل‌های مسافری افزایش یابد قیمت موبایل نیز تا حدودی گران می‌شود.

ابراهیم درستی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات موبایل مسافری دو درصد است اما با افزایش نرخ تعرفه به 17 تا 22 درصدی قیمت موبایل تا حدودی گران می‌شود؛ اما این گرانی ادامه‌دار نیست و ما قول می‌دهیم با این اقدام قیمت گوشی تا سال‌های آتی ثابت باقی بماند.

او اظهار کرد: در گذشته قاچاق گوشی تلفن همراه به ارزش دو هزار میلیارد تومان بود و این سود ناشی از واردات گوشی‌های تلفن همراه به جیب دلالان و سوداگران تزریق می‌شد؛ این در حالی است که با اجرای سیستم رجیستر سود حاصل از واردات رسمی موبایل به دولت اختصاص داده می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: با یکسان‌سازی نرخ تعرفه واردات موبایل حق و حقوق مردم نیز رعایت خواهد شد. البته باید اشاره کرد که برخی مردم معتقدند که سود حاصل از افزایش نرخ تعرفه به جیب واحدهای صنفی می‌رسد در حالی که چنین نیست. با اجرای این طرح (افزایش نرخ تعرفه واردات گوشی‌های موبایل مسافری) فروشندگان کالاهایشان را با سود معقولی به فروش می‌رسانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وای!گرانتر از این؟!!! خدا به داد مردم بیچاره برسه

    • الهام

      عزیز پراید شیش ملیونی شده ۷۰ ۹۰ملیون کجای کاری گلم ملت وضعش خراب تر ازاین حرفاست

  • ناشناس

    سلام من قبول ندارم یعنی چه میخوان گوشی مثل قبل یک شبه یک میلیونی بشه ۴ میلیون منصفانه نیست

    • محمدنریمانلر

      بله درست میگی

  • کوروش

    خودشون پولدارند برای همین درد مردم را نمی فهمن

    • ناشناس

      حرف دل مردم گفتی،
      متاسفم،

  • ناشناس

    سلام به جای اینِکه ارزون کنید دارید گرون می کنید بعدش انتظار از مردم دارید بابا دست خوش ، خیر سرم جوان هستم ولی تو بدترین شرایط دارم زندگی میکنم خجالت بکشید بخدا جونای کشورای دیگه دارن کیف میکن تو کشورشون ولی ما به نون شب مون محتاجیم .تا کی میخواهید گرون کنید تا کی خدا هم قهرش گرفته

  • M-MD

    من الان یه ساله که قصد دارم گوشیم رو عوض کنم منتاها تا پولام رو با بدختی جمع میکنم میبینم گوشی قیمتش رفته بالاتر.واقعا حسرت یه گوشی خوب رو به دل قشر مردم عادی جامعه گذاشتن

  • ناشناس

    اقا من الان ۹ماهه می خام گوشی بخرم ولی هر روز بالاتر دیروز گوشی ۴۵۰۰۰۰۰شد ۵۱۱۰۰۰۰چرا ؟

  • ناشناس

    خیلی گرونه

  • ناشناس

    ینی بازم این قشر ضعیف هستن که گوشی قدیمی دستشونه و روشون نمیشه جایی گوشیشونو در بیارن و از داشتنش خجالت میکشن

  • الهام

    هیچچچچچچچ چیزززز تواین مملکت پاین نمیاد وتاحالا چیزی پایین نیومده قیمت یه گوشی الان باپراید قدیم یه پامیره قدیم با شیش تومن پراید میگرفتی الان باشیش تومن گوشی اونم به زور

  • کم پول

    آخه بابا یکی نمیگه ارزش پول ملی کمه غیر ازون همه چی گرونه چرا درک نمیکنن این مسئولین …… تورو خدا اگه کسی از دستش بر میاد یکم به فکر مردم باشه بر خی مسئولین ……… ای خِدا آخه چی بگم