کد مطلب: ۷۶۰۹۹

افزایش قیمت نفت

در آستانه انتشار آمارهای میزان ذخایر نفت آمریکا که در هفته های آینده به شکل غیرمنتظره ای کاهش داشته، قیمت نفت امروز افزایش یافت. به نقل از رویترز، در آستانه انتشار آمارهای میزان ذخایر نفت آمریکا که در هفته های آینده به شکل غیرمنتظره ای کاهش داشته، قیمت نفت امروز افزایش یافت، اما اظهارات مقامات

در آستانه انتشار آمارهای میزان ذخایر نفت آمریکا که در هفته های آینده به شکل غیرمنتظره ای کاهش داشته، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

به نقل از رویترز، در آستانه انتشار آمارهای میزان ذخایر نفت آمریکا که در هفته های آینده به شکل غیرمنتظره ای کاهش داشته، قیمت نفت امروز افزایش یافت، اما اظهارات مقامات برخی از اعضای اوپک در مورد احتمال توافق بر سر کاهش تولید موجب شد تا قیمت ها زیاد بالا نرود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت افزایش به 51 دلار و 81 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 37 سنت افزایش داشت و به 50 دلار و 89 سنت رسید.
موسسه خصوصی انستیتوی نفت آمریکا قرار است برآورد هفتگی خود از میزان ذخایر نفت خام این کشور را امروز منتشر کند. آمارهای رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
تحلیلگران موسسه پتروماتریکس در یادداشتی نوشتند: «قیمت نفت نمی خواهد حمایت خود را از دست بدهد تا زمانی که ببیند که آیا می تواند از آمارهای هفتگی ذخایر نفت آمریکا برای تقویت مجدد استفاده کند یا نه.»
نظرسنجی رویترز نشان می دهد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا در هفته گذشته به میزان 800 هزار بشکه افزایش داشته و به 469.5 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که حجم ذخایر در هفته متهی به 14 اکتبر بیش از 5 میلیون بشکه کاهش داشت.
به گزارش تسنیم، در آستانه نشست 30 نوامکبر اوپک، رایزنی ها در میان اعضای این سازمان ادامه دارد. عراق دومین تولید کننده نفت عضو اوپک گفته که می خواهد از توافق اوپک برای کاهش تولید معاف شود زیرا برای مبارزه با داعش به پول بیشتری نیاز دارد.
تحلیلگران معتقدند تا زمانی که جزئیات توافق اوپک در مورد کاهش تولید نهایی شود، قیمت نفت در همین سطح فعلی باقی خواهد ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.