کد مطلب: ۷۲۱۰۴۴

قیمت نفت صعود کرد

قیمت نفت صعود کرد

قیمت نفت در بازار امروز در پی کاهش ارزش دلار افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت در معاملات امروز جمعه 13 آبان 1401 افزایشی بود.

به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۶۵سنت معادل ۰.۷درصد افزایش، به ۹۵دلار و ۳۲سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته با ۱.۵درصد کاهش بسته شده بود. این شاخص قیمت بازار جهانی، از ابتدای هفته جاری تاکنون، حدود ۰.۵درصد کاهش داشته است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۶سنت معادل ۰.۸درصد افزایش، به ۸۸دلار و ۸۳سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه با دو درصد کاهش بسته شده بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون یک درصد رشد نشان می‌دهد.

هر دو شاخص ابتدای معاملات روز جمعه که دلار صعودی شده بود، با کاهش روبرو شدند اما پس از این که شاخص دلار ۰.۳درصد نزول کرد، قیمتها روند افزایش را در پیش گرفتند.

تحلیل‌گران می‌گویند اگرچه نگرانی‌ها نسبت به وضعیت تقاضا، بازار را تحت‌تاثیر قرار داده است، اما انتظاراتی که برای محدودیت عرضه وجود دارد، کفی برای قیمت‌ها ایجاد کرده است.

نگرانی‌ها نسبت به رکود در آمریکا که بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان است، روز پنج‌شنبه پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که اعلام کرد هنوز زود است درباره توقف افزایش نرخ‌های بهره فکر کنیم، بیشتر شد. بانک مرکزی انگلیس هم روز پنج‌شنبه هشدار داد تصور می‌کند انگلیس وارد دوره رکود شده و اقتصاد این کشور ممکن است به‌مدت دو سال آینده رشد نکند.

بر اساس گزارش رویترز، در اقدامی که منعکس‌کننده نگرانی‌ها نسبت به وضعیت تقاضاست، عربستان سعودی قیمت فروش رسمی نفت عرب لایت به آسیا برای دسامبر را ۴۰سنت کاهش داد و پنج دلار و ۴۵سنت بالاتر از قیمت پایه نفت عمان -دوبی تعیین کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.