کد مطلب: ۲۹۳۱۹۳

قیمت نفت خام کاهش یافت

قیمت نفت خام کاهش یافت

تا ساعت ۱۶:۳۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت با ۳۳ سنت کاهش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، به ۷۵.۴۹ دلار رسید.

قبل از کنفرانس تلفنی هیات ناظران اوپک و غیراوپک و با نگرانی از تاثیر مناقشات تجاری آمریکا-چین بر رشد اقتصاد جهان، قیمت‌های نفت خام افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ روز دوشنبه قبل از کنفرانس تلفنی هیات نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک و با نگرانی از اینکه مناقشات تجاری بین آمریکا و چین باعث کند شدن رشد اقتصادی جهان شود، قیمت‌های نفت خام افت کرد.

تا ساعت ۱۶:۳۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت با ۳۳ سنت کاهش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، به ۷۵.۴۹ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳۲ سنت افت کرد و به ۶۸.۴۰ دلار رسید. تاجران می‌گویند به علت تعطیلات رسمی در انگلستان، حجم معاملات کاهش یافته بود.

استفن اینس، رییس تجارت آسیا اقیانوسیه شرکت کارگزاری اوآندا در سنگاپور، می‌گوید: افت تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا و کاهش ذخایر نفت تجاری آمریکا در هفته گذشته، باعث تقویت قیمت‌های نفت شده بود، درحالی که تداوم جنگ تجاری آمریکا-چین که می‌تواند رشد اقتصادی جهان و در نتیجه تقاضای نفت را کاهش دهد، بر بازارها سنگینی می‌کرد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، روز جمعه اعلام کرد که تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا، این هفته ۹ حلقه کاهش یافته است و به مجموع ۸۶۰ حلقه رسیده است، که این بیشترین کاهش از ماه می ۲۰۱۶ تا کنون است.

اعضای کمیته وزیران ناظر اوپک و غیراوپک عصر دوشنبه کنفرانس تلفنی‌ای برقرار خواهند کرد تا در مورد پیشبرد توافق کاهش تولید خود مذاکره کنند. هرچند برخی کشورها مانند روسیه و عربستان سعودی تولید خود را در ماه‌های اخیر افزایش داده بودند، اما ماه‌های متوالی از کاهش تولید ونزوئلا و دیگران باعث شده است تا نرخ التزام به توافق کاهش تولید اوپک به جای ۱۰۰ درصد، به ۱۶۰ درصد برسد.

طبق محاسبات رویترز، در ماه جولای نرخ پایبندی اعضا به توافق، ۱۲۶ درصد بوده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.