کد مطلب: ۴۵۳۶۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت نفت در آستانه نشست زودهنگام اوپک‌پلاس

اولین قیمت نفت در آستانه نشست زودهنگام اوپک‌پلاس

درحالی‌که به‌گفته منابع آگاه، نشست زودهنگام اوپک‌پلاس احتمالا روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود، قیمت نفت در معاملات امروز با افت یک درصدی مواجه شد.

در اولین روز از معاملات هفتگی، درحالی‌که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در انتظار نشست اوپک و رایزنی آنها درباره تمدید توافق کاهش تولید هستند، قیمت نفت با افت یک درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت، روز دوشنبه با ۳۴ سنت کاهش، به ۳۷٫۵۰ دلار رسید. همچنین نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه جولای با قیمت ۳۵٫۱۷ دلار معامله شد.

کاهش قیمت نفت در حالی رخ می‌دهد که هر دو شاخص نفت در ماه گذشته میلادی (ماه می) بهترین عملکرد ماهانه خود را در بیش از ۲۰ سال به‌ثبت رساندند.

از یک‎سو تولید نفت اوپک به کمترین سطح یک دهه اخیر رسیده و از سوی دیگر برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در کشورهای مختلف منجر به بهبود تدریجی تقاضا شده است.

با این حال توجه سرمایه‌گذاران به تصمیم اوپک‌پلاس معطوف شده است. این گروه به رهبری عربستان سعودی و روسیه توافق کردند تا طی بازه زمانی می و ژوئن، در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

به‌گفته یک استراتژیست ارشد بازار نفت، اگر این گروه در نشست‌ پیش‌رو تصمیم بگیرند که این میزان از کاهش یک ماه دیگر تمدید شود، می‌توان امید داشت که قیمت نفت به کانال ۴۰ دلار وارد شود.

با وجود این، تنش‎ها میان ایالات متحده آمریکا و چین بار دیگر بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده و یکی دیگر از نگرانی‌های معامله‌گران است.

به‌گفته برخی منابع آگاه، عربستان سعودی اعلام کرده که با کاهش ۹٫۷ میلیون بشکه‌ای نفت تا پایان سال ۲۰۲۰ موافق است، با این حال هنوز از حمایت روسیه در این زمینه برخوردار نیست.

درحالی‌که قرار بود این نشست در تاریخ ۱۰ ژوئن برگزار شود، حالا گفته شده احتمالا به صورت ویدیو کنفرانس در چهارم ژوئن (روز پنج‌شنبه) برگزار شود.

در عین حال گزارش‌ها از شرکت نفت و گاز بیکر هیوز نشان می‌دهد، شمار دکل‌های حفاری آمریکا و کانادا در هفته منتهی به ۲۹ می به کمترین میزان رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.