کد مطلب: ۵۲۵۰۲۸

افزایش قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

افزایش قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

قیمت نفت امروز، پنجشنبه افزایش یافت و برخی از ضررهای جلسه قبل را جبران کرد، زیرا انتظار می‌رود جلسه اوپک و متحدان آن در روز پنجشنبه با توجه به کاهش رشد تقاضا به دلیل محدودیت‌های جدید کرونا، باعث محدودیت در تولید نفت خام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از باز شدن کانال سوئز و نوسانات قیمتی که بازار نفت تجربه کرد، اتفاق دیگری که بر قیمت‌گذاری‌ها در این بازار تاثیرات پایدار و بلند مدتی دارد، تصمیمات گروه اوپک و اوپک پلاس مبنی بر میزان تولید نفت خام است.

به گزارش رویترز، قیمت نفت امروز پنجشنبه، افزایش یافت و برخی از ضررهای جلسه قبلی را جبران کرد، زیرا انتظار می‌رود جلسه اوپک و متحدان آن در روز پنجشنبه با توجه به کاهش رشد تقاضا به دلیل محدودیت‌های جدید کرونا، باعث محدودیت در تولید نفت خام بشود.

بنا بر این گزارش، نفت برنت برای تحویل در ماه جون، پس از سقوط ۲٫۲ درصدی یک شبِ با ۳۱ سنت یا ۰٫۵ درصد افزایش در هر بشکه به ۶۳ دلار و پنج سنت رسید.

نفت ایالات متحده نیز با با افت ۲٫۳ درصد افتی که روز گذشته داشت امروز با ۳۸ سنت یا ۰٫۶ درصد افزایش به ۵۹ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید.

رویتز نوشته است که وزرای سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک و متحدان آن از جمله روسیه و قزاقستان در گروهی به نام اوپک پلاس، اواخر روز پنجشنبه گرد هم می‌آیند و گزینه‌هایی را که شامل بازده تولید و افزایش تدریجی تولید است بررسی می‌کنند.

در ادامه گزارش، رویترز اشاره می‌کند به گروه اوراسیا که در گزارشی درباره این گردهمایی گفت: محتمل‌ترین نتیجه نشست، تغییر چشمگیری در تولید ندارد.

اوراسیا با اشاره به تدریجی بود کاهش عرضه و ممنوعیت افزایش تولید در بازار نفت، گفت: هوشیاری و دقت در بحث‌های اوپک پلاس نشان می‌دهد که هرگونه تصمیم‌گیری در مورد کاهش تدریجی تولید نفت خام به تاخیر می‌افتد.

سه منبع اوپک پلاس به رویترز گفتند که روز چهارشنبه، کمیته مشترک فنی، که به گروه کشورهای تولیدکننده نفت شامل عربستان سعودی و روسیه مشاوره می‌دهد، هیچ توصیه رسمی در این مورد نکرد.

در حال حاضر اوپک پلاس برای حمایت از قیمت‌ها و کاهش مازاد عرضه،تولید خود را بیش از هفت میلیون بشکه در روز کاهش داده است. عربستان سعودی نیز تولید خود را یک میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.