کد مطلب: ۱۸۲۹۷۳

قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت امروز (پنج‌شنبه)، در بازارهای جهانی با تقویت آمارهایی از واردات چین افزایش یافت.

رویترز اعلام کرد درحالی‌که بازارهای جهانی در آستانه تعطیلات سال ۲۰۱۸ حالت رکود پیدا کرده اما انتشار آمارهای وارداتی قوی از سوی چین برای سال ۲۰۱۸ بازار طلای سیاه را داغ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ قیمت نفت امروز (پنج‌شنبه)، در بازارهای جهانی با تقویت آمارهایی از واردات چین افزایش یافت. این درحالی است که فعالیت‌های معاملاتی در آستانه تعطیلات سال نو در سایر کشورها کاهش یافته است.

در آستانه سال ۲۰۱۸ معامله‌گران اعلام کردند شرایط بازار نسبتا به دلیل کاهش عرضه تولید که توسط کشورهای تولیدکننده نفت منعقد شده سخت شده است.

براساس این گزارش، قیمت آتی نفت وست تگزاس آمریکا بشکه‌ای ۵۹ دلار و ۸۲ سنت معامله شد که ۱۸ سنت نسبت به آخرین معامله روز گذشته افزایش داشت.

قیمت آتی نفت برنت ۶۶.۶۸ دلار در هر بشکه معامله شد که افزایش ۴ درصدی داشت. این رقم نخستین بار در ماه می سال ۲۰۱۵ تاکنون رقم خورده است.

در میان تقاضای زیاد جهانی و علاقه شدید سرمایه‌گذاران تجارت در نفت خام هم افزایش بیشتری یافته است.

معامله‌گران اعلام کردند پس از آنکه چین آمارهای وارداتی برای سال ۲۰۱۸ اعلام کرد معلوم شد که می‌تواند رکورد دیگری را به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان در سال ۲۰۱۸ رقم بزند.

همچنین بازار نفت پس از توافق کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید، تقویت شده بود. این توافق از ژانویه سال گذشته آغاز شد و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه یابد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.