کد مطلب: ۳۹۴۷۲۰

رشد ۰.۸ درصدی قیمت نفت / طلای سیاه پس از دو روز کاهش به روند رشد بازگشت

رشد 0.8 درصدی قیمت نفت / طلای سیاه پس از دو روز کاهش به روند رشد بازگشت

قیمت نفت که دو روزِ کاهشی متوالی را سپری کرده بود، در معاملات روز گذشته با 0.8 درصد رشد به 58.72 دلار رسید.

قیمت نفت که دو روزِ کاهشی متوالی را سپری کرده بود، در معاملات روز گذشته افزایش یافت. به گزارش رویترز، دلیل اصلی کاهش قیمت نفت روز گذشته افزایش انتظارات از ادامه سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی در جهان و کاهش احتمال وقوع رکود بوده است.

با این حال، کاهش چشم‌انداز اوپک از تقاضا برای نفت در ادامه سال 2019، از افزایشِ بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه با 0.8 درصد افزایش، با قیمت 58.72 دلار معامله شد. این در حالی است در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به ترتیب با سه درصد و 2.1 درصد افت مواجه شده بود.

در معاملات روز گذشته همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 0.7 درصد افزایش به 54.87 دلار رسید.

پیش از آنکه گزارش ماهانه اوپک منتشر شود، قیمت نفت روز جمعه به سطح 59.50 دلار هم وارد شده بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو و بانک مرکزی اورپا در ماه آینده با هدف جلوگیری از رکود اقتصادی ادامه داشته باشد.

در عین حال داده‌های اقتصادی منتشرشده در ماه جولای در چین حکایت از کاهش قابل توجه در بخش‌های مختلف دارد. به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، رشد تولید در بخش صنعت این کشور به پایین‌ترین سطح از 17 سال گذشته رسیده است.

این در حالی است که کشورهای عضو اوپک و متحدان غیراوپکی آنها قرار است با هدف کاهش ذخایر جهانی و افزایش قیمت‌ها تا ماه مارس 2020، تولید روزانه خود را 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.

یک مقام سعودی به تازگی اعلام کرد که احتمالا این کشور برای حمایت از قیمت‌های بالاتر و تعادل بازار تولید خود را باز هم کاهش خواهد داد.

این در حالی است که تلاش‌های اوپک که از سال 2017 تاکنون آغاز شده، به شدت به دلیل نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی جهان و همچنین افزایش تولید شیل آمریکا تضعیف شده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.